همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

اساسی ترین و اصلی ترین قدم قبل از نصب، طراحی آسانسور ، نقشه کشی و آنالیز ترافیک ساختمان میباشد. سیستم دو درب مجاور هم مانند دو درب تونلی دارای دو درب کابین میباشد اما در کنار هم و به صورت L که افراد میتوانند از یک درب سوار شوند و از سمت چپ یا راست خود در طبقات دیگر پیاده شوند. آسانسور کارگاهی دارای دو نوع ثابت و پرتابل می باشد که پرکاربرد ترین نوع آن مدل ثابت می باشد. به صورت هفتگی موارد زیر قبل از راه اندازی دستگاه مورد بازدید کامل قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مشکل با نمایندگی های مجاز تعمیرات آسانسور کارگاهی تماس حاصل نمایید.

همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

آسانسور یا بالابر، با نام انگلیسی Elevator یا Lift نیز شناخته می‌شود. احتمالاً با این دکمه در آسانسورهای ایستگاههای قطار یا مترو مواجه خواهید شد که به معنی Street و معرف طبقه خیابان است. گاهی نیز در ساختمان‌های اسپا این دکمه در آسانسورها دیده می‌شود که برگرفته از عبارت Stand for spa است. معمولاً دکمه های توضیح داده شده در آسانسورهای ساختمان‌ها و فروشگاه‌های تجاری به کار برده می‌شوند.

اطلاعات مفید در مورد آسانسور کششی

ضمن این که در مرحله راه اندازی آسانسور درب کابین نیز به آن افزوده می شود. و بایستی طراحی و ساخت آن طبق استانداردهای صنعت آسانسور در کشور انجام شود. نرده امگا در جلوی قسمت ورودی نصب شده و با باز و بسته شدن مانع از ورود اجسام و افراد ناخواسته به داخل کابین آسانسور کارگاهی می گردد. همچنین نرده ایمنی در هنگام حرکت آسانسور کارگاهی در بین طبقات بسته بوده و مانع از سقوط افراد یا اجسام به بیرون می شود. آسانسور کارگاهی متناسب با ظرفیت و ارتفاع پروژه در ابعاد و اندازه های مختلف با طول کابل و قرقره متفاوت ساخته شده و در حالت کلی از لحاظ حمل و نقل به دو دسته آسانسور کارگاهی ثابت و آسانسور کارگاهی متحرک تقسیم بندی می شوند. فلکه هرزگرد یا همان قرقره کششی قدرت و نیروی محرکه تولید شده توسط موتور را، از طریق سیم بکسل ها با کمک اصطکاکی که ایجاد می گردد منتقل می کند.

بخوانید:  فروش اقساطی مبلمان رویال اقساط 24 ماهه بدون نیاز به ضامن

آشنایی با مشخصات فنی آسانسور

انواع آسانسورهای حمل بار شامل آسانسور خودروبر قیچی، آسانسور خودروبر، و بالابر کارگاهی را شامل می‌شود که عموماً از نیروی هیدرولیک برای بالابری استفاده می‌شود. هم چنین، آسانسورهای هیدرولیک مناسب‌ترین وسیله برای پارکینگ‌های نیمه مکانیزه به‌شمار می‌رود و از بالابرهای هیدرولیک در پارکینگ‌های تمام مکانیزه استفاده می‌شود، که در این صورت، وظیفه جابجایی خودرو در راستای عمودی را به عهده دارد. اینورتر آسانسور در واقع نوعی مبدل برای آسانسورهایی با سرعت بالا است که مجهز به مبدل احیا کننده هستند. اینورتر موتور آسانسور باعث می‌شود که این آسانسور‌ها بتوانند به طور موثر از انرژی بازیابی شده استفاده کنند.

ترمز اضطراری یا پاراشوت آسانسور

هنگامی‌ که کابین به سمت بالا حرکت می‌کند، وزنه‌ها در قسمت زیرین و هنگامی که به سمت پایین حرکت می‌کند به سمت بالا حرکت می کنند. وزنه گالوانیزه همچنین توقف ایمن کابین هنگام ترمز اضطراری را میسر می‌سازد. وزنه گالوانیزه آسانسور جزء قطعات مهم در حفظ تعادل و بهبود عملکرد آسانسور محسوب می‌شود. وزنه‌های ۳۵ الی ۴۰ کیلوگرمی مسطح بنا به ظرفیت و وزن کابین آسانسور انتخاب و به انتهای کابین متصل می‌شوند.استفاده از وزنه‌های گالوانیزه به دلیل قیمت مناسب و ساختار ماندگار بسیار گسترده شده است و طرفداران زیادی دارد. در مورد هزینه های مربوط به آسانسور، قیمت آسانسور، فقط بخشی از هزینه ها را که به تأمین قطعات اختصاص دارد، شامل می شود و نباید قیمت آسانسور را معادل هزینه های کلی آسانسور دانست.

قدرت بالا، بازدهی ۸۵% و ارزان بودن نسبت به موتورهای گیرلس، از برتری موتورهای فهرست این وب سایت را مرور کنید گیربکس دار است. موتورهای گیربکس آسانسور را به دو دسته‌ی دوسرعته و تک‌سرعته تقسیم‌بندی می‌کنند. شرکت آسانسور فعال در زمینه طراحی ، تولید، نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری و بازسازی انواع آسانسور و پله برقی فعالیت می‌کند این شرکت شامل سه دپارتمان تولید ، فروش و خدمات پس از فروش می باشد . مراحل ابتدایی بازدید از پروژه ها و مشاوره خرید بدون دریافت هزینه انجام می شود . برای انتخاب و خرید قطعات آسانسور و یا نصب و راه اندازی یک مجموعه کامل آسانسور در یک پروژه، باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد.

  • در موارد خاصی که ساختمان دارای استخر باشد دکمه P به معنای Pool مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان دهنده طبقه‌ای در ساختمان است که دارای استخر باشد.
  • شاخص B در توضیح معنی دکمه های آسانسور، دکمه B در موارد وجود طبقات منفی به کار برده می‌شود.
  • دکمه اضطراری آسانسور که در مدار فرمان قرار داده می‌شود برای قطع کامل برق سیستم در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باعث از کار افتادن آسانسور و ایستادن کابین می‌شود.
  • از این مدل از کابین می توان در بسیاری از پروژه های اداری ، تجاری و مسکونی استفاده نمود.
  • وزنه‌های ۳۵ الی ۴۰ کیلوگرمی مسطح بنا به ظرفیت و وزن کابین آسانسور انتخاب و به انتهای کابین متصل می‌شوند.استفاده از وزنه‌های گالوانیزه به دلیل قیمت مناسب و ساختار ماندگار بسیار گسترده شده است و طرفداران زیادی دارد.
بخوانید:  تور داخلی هوایی + زمینی لیست قیمت تورهای ایران گردی نهال گشت-irantoursguide