وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است

دوستی گفت: روز 10 اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاوردان ایرانی در سال 1622 میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

گفتنی‌ست آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبا بندرعباس با حضور مسئولان لشکری و کشوری، هنرمندان ملی و استانی، خانواده معزز شهداء، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار و دکترحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور،سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران،حجه الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس سخنران ویژه این مراسم بودند.



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ماست گفت: این روز نشانه‌ حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم. 

وی تصریح کرد : یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد. 

بخوانید:  فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد