فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد


فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد

انتهای پیام/

سعید مقیسه ادامه داد: مجوز انتشار را نگه داشتیم که اگر شخصی قرار است محتوایی تولید و منتشر کند باید از طریق یک رسانه ای آن را منتشر کند اما در سایر موارد نیاز به رسانه نیست تنها باید صحبت کنیم. لذا طرح و ایده را از رسانه نمیگیریم طرح را از کسی که به دنبال تولید برنامه است می گیریم، فیلمنامه را از نویسنده می گیریم و مجوز تولید را به نویسنده می دهیم.


آیا این خبر مفید بود؟


معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش توضیح داد: مجمع رصتا ناظر بر رسانه هاست و آمادگی داریم تا به عوامل تولید از جمله کانون های حرفه ای، کانون تهیه کنندگان و مباحث تعیین صلاحیت ها و کارشناسی ها را انجام دهیم و برگزاری جشنواره ها و رتبه بندی آثار را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم بیشتر از هنر و تجربه عزیزان استفاده کنیم. امیدوارم نهاد دیداری به شکوفایی عالی برسد فضای مجازی فرصت های جدیدی را ایجاد می کند. 

او افزود: تنظیم گر به واسطه وظیفه ای که به آن سپرده شده باید در هدف اصلی قدم بردارد و باید تنظیم مقررات، نظارت و تنظیم گری منافع مخاطب ، منافع ذی نفعان صنعت تولید و انتشار و منافع ملی را مورد بررسی قرار دهد. برای بررسی منافع ملی مجمع تحلیل گران راه اندازی شده تا همه کسانی که حرف و تحلیل و انتقادی دارند به این مجمع مراجعه کنند و همچنین برای بخش تنظیم گری صنعت رسانه، صنعت رصتا را ایجاد کرده ایم.

بخوانید:  آخرین وضعیت رامین رضاییان برای دیدار با پرسپولیس

سعید مقیسه در پایان گفت: فضای مجازی ناگهان فرصت های متعدد را برای رسانه های ایران و سایر کشورها ایجاد کرده است که جذب همه فرصت ها، تبدیل ظریفیت ها به فرصت و جلوگیری از تبدیل شدن به تهدید، نیازمند حضور همه کانون ها برای افزایش تولیدات فرهنگی در چارچوب و ریل گذاری است. برای حضور بخش خصوصی در رسانه به عنوان نمایش خانگی و کانون های تخصصی این شرایط لازم است و باید مراقب باشیم ظرفیت ها تبدیل به تهدید نشوند تا بتوانیم برای فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان تلاش کنیم. 

photo_2023-05-29_21-19-46

سعید مقیسه در حاشیه رونمایی از مجله «دیداری نو»؛





منبع روز دوشنبه 8 خرداد 1402 مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» در کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با جضور چهره های سیاسی و فرهنگی و هنری در موزه فرش ایران برگزار شد.