وقایع تاریخی قزوین می تواند در مستندسازی جشنواره ها مورد توجه قرار گیرد

سبحانی نژاد اظهارداشت: هیئت داوران پنجمین جشنواره فیلم بسیج استان قزوین ضمن تشکر از همه شرکت کنندگان در این همایش پرشور نکاتی را جهت پویایی هرچه بیشتر این رویداد و شرکت کنندگان اعلام می دارد.

وی افزود: هنرهای تصویری در تجلی حماسه، استقامت، امید و آگاهی بسیار تاثیرگذار بوده و هست و جشنواره فیلم بسیج  با هدف شناسایی و کشف استعدادهای استانی برپا شده و انگیزه ای ایجاد کرده تا فیلمسازان جوان در این عرصه خطیر، طبع آزمایی کند.

حمیدرضا سبحانی نژآد به نمایندگی از سوی هیئت داوران با قرائت بیانیه جشنواره اظهارداشت:  انقلاب اسلامی مردم غیور ایران ماهیت فرهنگی و محتوای کم نظیری به جهانیان عرضه کرد و برای مردمان حق طلب در دنیای معاصر افقهای جدیدی گشود.

وی اظهارداشت: وجود تنوع موضوعی درعرصه های اجتماعی، سیاسی و حق طلبی، درهرجشنواره می تواند بر غنای فرهنگی آن بیفزاید و آرزومندیم در سالهای آتی از این منظر آثار خوبی به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام



منبع این داور گفت: حمایت و جهت دهی به سینماگران متعهد شاخص و با استعداد استان  در عرصه سینما و تلویزیون یکی از راهبردهای اساسی در فضای فرهنگی هنری استان به نظر می رسد. 

وی گفت: وقایع تاریخی قزوین می تواند دستمایه انیمیشن و فیلم‌های کوتاه و بلند مستند و داستانی جذاب قرار گیرد که جای آن در جشنواره خالی بود.

وی افزود: هیئت داوران این جشنواره امیدوار است تا مدیران ارشد این استان تاریخیو سرزمین عشق، عدالتخواهی و ایثارگریبه جریان هنر ارزشی و انقلابی اهمیتبیشتری دهند و سرمایه گذاری در جهت  تولید آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی بر اساس فرهنگ غنی منطقه و اولویت های ایران اسلامی از جمله برنامه های اساسی و ماندگار استان باشد.

بخوانید:  اوقات شرعی آبادان و خرمشهر در 26 فروردین ماه ۱۴۰۲ + دعای روز 24 ماه رمضان

سبحانی نیژاد بیان کرد: کاش بتوان بسیج هنرمندان استان را برای ایجاد فضای آموزشی در ساختار و محتوای ساخت فیلم ومجهزتر کرد تا نسل جدیری از فیلمسازان انقلابی به عرصه بیایند.

عضو هیئت داوران جشنواره فیلم بسیج تصریح کرد: حضور اسطوره های ایثار و پاکدامنی، یعنی مادران گرانقدر شهیدی که فیلمهایی مرتبط با فرزنذدان برومندشان ساخته شده در این جشنوارهجلوه های نابی داشت به طوری که این مربیان عزیز شهدا در فیلم ها با هویت واقعی خودشاننقش آفرینی کردند.

در ادامه از مادران شهید و هنرمندان برتر در بخش فیلم و تئاتر جشنواره بسیج تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج و چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج دوشنبه شب با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، سرهنگ امیری مقدم مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، شهسواری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانواده شهدا و هنرمندان بسیجی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد. 

سبحانی نژاد گفت: باید تاکید داشت که جهاد مقدس و دفاع از مظلوم در دنیای امروزی بیش از هر زمان دیگر عینیت یافته و در جریان حمایت از مقاومت غزهو تقبیح وحشیگری رژیم صهیونیستی اکثریت مردمان جهان در شرق و غرب عالم  همصدا شده اند.

این داور جشنواره اظهارداشت: معماری و اقلیم زیبای استان می تواند تصاویر منحصربفرد و بکری در اختیار فیلم سازان قراردهد تا بتوانند هویت این استان را بهتر و عمیق تر ثبت کند.

بخوانید:  حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از طرح تجمیع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های همراستا