پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی به زوجین روستایی



به گزارش خبرگزاری برنا، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برای پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ تفاهم‌نامه امضا کردند. سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه هدف این تفاهم نامه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری و اجرای برنامه‌های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستا‌ها و مناطق محروم با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اشتغال روستایی در حوزه روستایی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه در حوزه روستایی کشور انجام شد که با توجه به دولت‌های قبلی کم نظیر بود.

مدنی افزود: در این دولت ۶ هزار و ۸۸۰ کیلومتر راه آسفالته، ۳۲ هزار کلاس درس، آسفالت معابر ۱۵ هزار روستا، مقاوم سازی ۷۴۰ هزار واحد مسکن روستایی، آبرسانی به ۵ هزار ۲۸۳ روستا، دسترسی به اینترنت برای ۷۵۰۰ روستا، گازرسانی به ۶ هزار و ۳۵۴ روستا، احداث ۵۱۹ واحد خانه بهداشت، برق رسانی به ۵۱۰ آبادی و احداث ۲۴۲ واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعاً ۲۸ هزار و ۵۲۷ پروژه با اعتبار بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان در ۲۵ هزار ۷۵۱ روستا صورت گرفت.

بخوانید:  افتتاح پردیس‌ سینمایی شاهد تهران در روز ملی سینما

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستا‌های کشور افزود: در دولت سیزدهم برای ۹۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر روستایی با تسهیلات ۱۴۰ همت اشتغالزایی صورت گرفت.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به راه اندازی پویش چله خدمت به یاد شهید آیت الله رئیسی گفت: در این پویش بیش از ۴ میلیون خدمت توسط بیش از ۲۶۰ هزار نفر از مردم به یاد شهید آیت الله رئیسی انجام شده است که افتتاح حدود ۳ هزار و ۷۰۰ طرح دولتی نیز به این پویش اضافه خواهد شد.

انسیه خزعلی نیز در این مراسم با بیان گزارشی از میزان وام پرداخت شده به زوجین دهه ۶۰ روستایی در سال گذشته طی تفاهم قبلی گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانک‌ها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: با توجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند این تفاهم نامه در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/



منبع