پلتفرم نانویی که موجب تشخیص سلول‌های سرطانی می شود

برای ارتقای بیان SLAMF۷ بر روی سلول‌های تومور جامد، محققان پلتفرم نانوکانژوگه تبدیل‌کننده تومور (BiTN) را توسعه دادند. این نانو‌سیستم‌ها با یک مولکول برای اتصال به سطح سلول‌های تومور هدف و مولکول دوم برای فعال کردن پاسخ ایمنی، طراحی شده‌اند.

گیرنده ۷ عضو خانواده مولکول فعال‌کننده لنفوسیتی سیگنال دهنده (SLAMF۷) در فعال کردن سلول‌های ایمنی بدن در برابر سلول‌های سرطانی بسیار مهم است و به‌عنوان سیگنال “مرا از بین ببر” عمل می‌کند. با این حال، این گیرنده‌ها تقریباً به طور انحصاری در سطح سلول‌های سرطانی خون یافت می‌شود و نه در سلول‌های تومور جامد، که آن را به یک هدف جذاب برای رویکرد تبدیل ایمنی محققان تبدیل می‌کند.


|

پلتفرم نانویی که موجب تشخیص سلول‌های سرطانی می شود

انتهای پیام/





در این مطالعه، محققان از BiTN با SLAMF۷ و یک آنتی‌بادی شناسایی HER۲ برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطان پستان HER۲ مثبت استفاده کردند. در مدل‌های آزمایشگاهی، نانوکونژوگه با موفقیت SLAMF۷ را به سلول‌های سرطان پستان متصل کرد که منجر به فاگوسیتوز یا بلع توسط سلول‌های ایمنی شد. این رویکرد همچنین سلول‌های سرطان پستان را نسبت به درمان با آنتی‌بادی ضد CD۴۷ حساس کرد که سیگنال «من را از بین نبر» را از سلول‌های تومور برای افزایش بیشتر پاسخ‌ها در تومورهای جامد مسدود می‌کند.


به گفته نویسندگان، یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این پلتفرم، کاربردهای بالقوه گسترده آن است. این رویکرد مختص یک نوع سرطان یا یک مولکول تنظیمی نیست، بلکه این پتانسیل را دارد که یک راهبرد جهانی برای چندین نوع مختلف تومور جامد باشد. به‌عنوان اثبات مفهوم، نویسندگان همچنین BiTN را با فولات به جای آنتی‌بادی ضد HER۲ برای هدف قرار دادن سرطان پستان سه‌گانه منفی با نتایج مشابه توسعه دادند.

بخوانید:  کی‌روش به فوتبال ایران بدهکار است/ امیدوارم سرمربی تیم ملی در جام جهانی انتظارات را برآورده کند





منبع
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف