پیروی جوانان از سبک زندگی غربی با بهانه های واهی

احمدی با مقایسه فرهنگ اسلامی و غربی گفت: بر همین اساس سبک زندگی غربی در تمام زمینه‌ها اعم از فیلم سازی، پوشش و رفتار و نویسندگی نیز مبنی بر ارضا کردن خواسته‌ها عمل می‌کند، در حالی که فرهنگ اسلامی حریم شخصی و محیط خانواده را محلی برای ارضای امیال دانسته است.

احمدی تربیت و فرهنگ را وجه تمایز انسان و حیوان دانست و خاطرنشان شد: با توجه به این که حیوان از غریزه پیروی می‌کند و انسان به دنبال فرهنگ و تربیت راه درست را از نادرست تشخیص می‌دهد، خانواده به عنوان اولین مکتب فرهنگی کودک وظیفه تربیت را به عهده دارد. بعد از خانواده مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تعالیم فرهنگی منبع هدایت و آموزش کودک هستند.

علی اصغر احمدی روان‌شناس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا درباره تاثیرات سبک زندگی غربی روی جوانان گفت: با توجه به این که تاثیرات غرب طی سال‌های متمادی به وجود آمده، این تاثیرگذاری با تمرکز روی میل افراد صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/



منبع

وی کارکرد جامعه غرب را مسیری به سوی ارضای امیال انسانی در جامعه دانست و ادامه داد: با توجه به این که عملکرد غرب به شیوه‌ای است که امیال هرکسی به آن سمت کشیده می ‌شود مسئله همجنسگرایی بخشی کوچک از فرهنگ کلی غرب به شمار می‌آید که از جامعه غربی نشأت می‌گیرد و هرکسی که پیرو احساسات و شهوت باطنی خود باشد مخاطب این فرهنگ خواهد بود، چرا که جامعه غرب اجازه ارضای امیال را ولو آن که غیراخلاقی باشد، می‌دهد.

بخوانید:  توقیف ۴ فروند شناور و ۶ مشک حاوی ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در میناب استان هرمزگان/ ۱۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند

این روانشناس عدم تعهد و هرزه انگاری را دلیل ترویج همجنسگرایی دانست و افزود: اگرچه مسئله تشکیل خانواده پیوسته همراه با سختی بوده اما این مهر تاییدی روی سبک روابط غربی نیست. انگار از آشپزی به خاطر پرزحمت بودنش فرار کنیم و در جامعه هر آشغال و هر خوراکی ناسالمی را بخوریم. در غرب به دلیل عدم وجود چهارچوب و قانون، روابط به جهات غیراخلاقی مثل ارتباط با کودکان یا حیوانات نیز کشیده می‌شود.