پیشنهاد کتاب نوروزی به انتخاب‌ مسعود فروتن

 

 

افسانه نجم‌آبادی، مدت کوتاهی پس از درگذشت پدرش، درمی‌یابد که او در خفا برای بار دوم تشکیل خانواده داده و خودش هم خواهری دارد که از وجودش بی‌خبر بوده است. این اتفاق تبدیل به ایده اصلی کتاب حاضر شده است. 

 

 

کتاب جریان‌های پنهان خانوادگی به قلم افسانه نجم‌آبادی

تصاحب تاریکی نوشته بختیار علی، نویسنده‌ی مطرح کُرد، اثری است که در آن با ترکیبی از واقعیت و خیال، تصویری تکان‌دهنده و عمیق از جهانی در آستانه فروپاشی ارائه می‌دهد. این کتاب برای خوانندگان فارسی‌زبان می‌تواند چالش‌برانگیز و الهام‌بخش باشد.

 

 

فهرست زیر پیشنهادات مسعود فروتن است: 

 

ما در این فهرست سعی کرده‌ایم برای لحظه‌های گوناگون شما پیشنهادهای متنوعی داشته باشیم که اگر به دنبال فیلم، موسیقی یا کتاب خوب بودید آن را پیش چشم داشته باشید.

کتاب نوت بوک یا «کامپیوتر شخصی»، حاصل خاطرات ژوزه ساراماگو در سال ۲۰۰۸ در شهر لیسبون است. 

 

کتاب دربست منیریه به قلم سالومه طهرانی

کتاب نوت‌بوک به قلم ژوزه ساراماگو/ ترجمه: مینو مشیری 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به گفته‌ی «بورخس» ادبیات خوراک جان‌های ناخرسند و عاصی است. خوراک کسانی که چیزهای بیشتری از زندگی می‌خواهند..‌. بنابراین برای کسی که کتاب خواندن را دوست دارد تعطیلات نوروز می‌تواند فرصت مناسبی برای خواندن کتاب‌ باشد. به همین دلیل به معرفی کتاب نوروزی از نگاه اهالی هنر و فرهنگ پرداخته‌ایم تا شاید خواننده‌ خبرگزاری برنا را با تاملی در گوشه سطرهای کتاب به مهمانی بهار ببریم.

 

انتهای پیام/



منبع

 

کتاب نوشابه زرد به قلم منصور ضابطیان

بخوانید:  کشف ۵۰۳ قطعه سکه عتیقه در ایستگاه راه‌آهنِ بم

 
وقتی نسل ما بچه بود، کانادا برایش بیشتر از یک نوشابه‌ی پرتقالی خوشمزه بود که با وقوع انقلاب دیگر پیدا نمی‌شد. ما کانادا را کمتر به عنوان یک کشور مهم و مستقل می‌شناختیم. من اما وضعیتم فرق می‌کرد. پدرم یک پسردایی داشت که چند سال قبل از به دنیا آمدن من رفته بود به مونترال و آنجا پزشک شده بود. من هیچ‌وقت او را ندیدم اما هر از چند وقتی یک نامه توی حیاط خانه‌مان می افتاد که رویش یک تمبر زیبا بود. در ذهن من کانادا سرزمین تمبر‌های زیبا بود. آن ها را از روی پاکت نامه می‌کندم و توی آلبوم تمبر می‌گذاشتم و می‌شد مایه‌ی پز دادن به دوستان و هم کلاس‌ها. من تنها کسی بودم که توی آلبوم تمبرم تمبرهای کانادایی داشتم…

مجموعه داستان‌های کوتاه است… 

 

ساراماگو در این یادداشت‌ها، از زندگی در شهر محبوبش لیسبون، از گفت‌وشنود با دوستانش و از تفکراتش درباره نویسندگان محبوبش می‌گوید. همهٔ گفته‌ها، همراه است با جزئیات و نکات تند و تیز و اظهارنظرهای دقیق و موشکافانه در مورد وقایع و حکایت‌های جالب‌توجه و مهمی از زمان ما. 

کتاب تصاحب تاریکی به قلم بختیار علی/ ترجمه: مریوان حلبچه‌ای