پیش بینی رگبار و رعد و برق در 11 استان



به گزارش خبرگزاری برنا، کبری رفیعی، گفت: برای امروز سه‌شنبه (۵ تیر) و فردا در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. وی ادامه داد: در برخی نقاط نیز گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

رفیعی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و این مناطق همچنین کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد.

وی گفت: روز شنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده انتظار می‌رود و تا روز جمعه در شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند، وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین طی امروز سه‌شنبه برای استان خوزستان نیز احتمال وزش باد و خیزش گردوخاک وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: برای ساعات پایانی روز چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج‌فارس و دریای خزر نیز متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهران نیز امروز آسمانی نیمه‌ابری و در برخی از ساعات افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و خیزش گردوخاک را خواهد داشت.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  ثبت روز مازندران در تقویم کشور با کمک رئیس جمهور صورت گرفت