چرا دنبال خبر بد می‌گردیم ؟

کافی است رسانه خبر مرگ، جرائم، زد و خورد و اخباری از این دست با تکیه بر ارزش خبری «برخورد، اختلاف‌، درگیری و منازعه» را منتشر کند، به سرعت تعداد بازدیدکنندگانش بالا می رود اما به همان نسبت اگر خبری با رویکردی مبتنی بر دیگر ارزش های خبری تنطیم شود، تعداد بازدیدکننده اش پایین می آید! این رویکرد، در این سال ها اعلب رسانه ها را هم تحت تاثیر قرار داده و حالا که بازار رقابت رسانه ای به شدت داغ است، برای ثبت کلیک های بیشتر، خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت گرایش دارند؛ اما جریان چیست و چرا تا این حد پیگیری خبرهای تلخ به صورت یک عادت درآمده است؟

چرا دنبال خبر بد می‌گردیم ؟
آیا این خبر مفید بود؟

 





منبع

ضیائی پرور در ادامه عنوان کرد: یکسری پروتکل ها در دنیا در حرفه ی روزنامه نگاری وجود دارد و آن ممنوعیت انتشار تصاویر جنازه، صحنه های زنده و غیرزنده کشته شدن انسان یا حیوان است که رسانه های حرفه ای دنیا به آن مشرف هستند اما شبکه های اجتماعی، شهروندان خبرنگار و حتی برخی رسانه ها، این تصاویر را منتشر می کنند. این هم یکی از ملاحظاتی است که آموزش های رسانه های حرفه ای باید به عموم جامعه هم تسری پیدا کند چون همه صاحب رسانه هستند و به نوعی منتشرکننده اخبار هستند.