چند توصیه حقوقی پیرامون توسعه کسب و کار های خرد


پژوهشگر حوزه حقوق گفت: بی شک ضرورت وجود و تقویت و توسعه کسب و کار های خرد در جامعه بر هیچ فردی پوشیده نیست؛ لیکن این مهم بدون شناخت از ابزار های حقوقی و قانونی میسر نخواهد بود.





منبع

رضایی زارعی در ادامه ضمن اشاره به برخی از  چالش های حقوقی کسب و کار های خرد در راستای توسعه این مجموعه ها بیان کرد: به نظر می‌رسد بهتر است  این مشاغل ابتدا برای توسعه  به صورت شرکت با مسئولیت محدود تشکیل شوند چرا که مسئولیت مدیران در این شرکت ها محدود است و در نتیجه حتی اگر شرکت به ضرر دهی هم برسد باز سرمایه گذاران آسیب جدی  نمی‌بینند.

وی در پایان در خصوص مبانی قانونی تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی گفت:  با استناد به ماده ۱۰ الحاقی به نظامنامه راجع به مواد ۱۹۶، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون تجارت  تمامی شرکت های تجاری ثبت شده در سامانه ثبت شرکت ها شهر مربوطه می‌توانند در صورت عدم ممنوعیت های قانونی بدون منحل نمودن و تغییر هویت به نوع دیگری از شخصیت های حقوقی تبدیل شوند.

رضایی با بیان اینکه این مسئله مورد تائید رئیس قوه قضائیه نیز واقع شده است، خاطرنشان کرد:عدم بدهکاری مالیاتی و ۲ شغله بودن مدیر عامل و مواردی از این قبیل جزو ممنوعیت‌های قانونی تبدیل شخصیت حقوقی است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف