یک قرص خوراکی، کلسترول بد را تا 60 درصد کاهش می دهد!

سطح کلسترول بالا یک مشکل سلامتی شایع و بالقوه کشنده است، اما یک داروی جدید می تواند به افراد بیشتری در مدیریت این بیماری کمک کند.


آیا این خبر مفید بود؟

مطمئناً، شرکت‌کنندگانی که هر دوزی از این دارو را مصرف می‌کردند، در مقایسه با دارونما، کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول LDL خود مشاهده کردند. کسانی که دوزهای 30 میلی گرمی دریافت کردند، بیش از 60 درصد، 18 میلی گرم 59 درصد، 12 میلی گرم 55 درصد و 6 میلی گرم 41 درصد کاهش یافت. سایر نشانگرهای زیستی کلسترول بد، از جمله کلسترول غیر HDL و پروتئینی به نام ApoB نیز کاهش یافت. نکته مهم این است که تیم هیچ شواهدی از عوارض جانبی جانبی در هر دوز مشاهده نکرد.

فاز 3 کارآزمایی بالینی در حال حاضر در حال برنامه ریزی است. این تحقیق در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام/





منبع

یک قرص خوراکی، کلسترول بد را تا 60 درصد کاهش می دهد! کارآزمایی جدید کارآیی MK-0616 را به عنوان یک مهارکننده خوراکی PCSK9 بررسی کرد. بیش از 380 شرکت‌کننده ثبت‌نام کردند که همگی سطح کلسترول LDL بالا و سابقه بیماری قلبی یا عوامل خطر برای آن داشتند. آنها به طور تصادفی به یکی از پنج گروه تقسیم شدند که دارونما یا MK-0616 را در چهار دوز مختلف دریافت کردند  6 میلی گرم، 12 میلی گرم، 18 میلی گرم یا 30 میلی گرم. شرکت‌کنندگان دارو را روزانه به مدت هشت هفته مصرف کردند و سپس آن را قطع کردند، در حالی که محققان سطح کلسترول LDL خود را قبل و بعد از دوره آزمایشی اندازه‌گیری کردند، سپس برای هشت هفته دیگر به نظارت برای عوارض جانبی ادامه دادند.

بخوانید:  آخرین قیمت گوشی های آیفون در بازار