ژرمن ها سریع تصمیم می‌گیرند و سریع اجرا می‌کنند/ بررسی سیاست‌های رفع ناترازی گاز آلمان

2

اقدامات آلمان برای حل ناترازی گاز

3

این کشور در بخش تسهیلات اقتصادی نیز با دادن وام 15 میلیارد یورویی به شرکت Uniper و حمایت از شرکت‌های ضررده از قطع واردات گاز به آلمان، گامی را در جهت حمایت از تولیدکنندگان برداشته است.


آیا این خبر مفید بود؟

از طرفی با اخذ عوارض 13 یورویی از هر خانواده اروپایی و کاهش مالیات بر فروش به ارزش 10 میلیارد یورو سیاست‌های مالیاتی خود را منعطف کرده همچنین با اجبار کاهش 20 درصدی انرژی خانگی در جهت مصرف بهینه، سیاست‌گذاری کرده به علاوه اینکه گاز 2750 شرکت پرمصرف را جیره بندی کرد‌ه‌اند.

به همین دلیل این موضوع سبب آسیب رسانی به شرکت‌های تولیدی این کشور شده به طوری که تولید فولاد طی ماه سپتامبر 2022 نسبت به سال گذشته آن، 15.4 درصد کاهش داشته و در 9 ماهه ابتدای سال 2022 نسبت به سال گذشته آن، با کاهش 6 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، پس از جنگ روسیه و اوکراین، آلمان یکی از کشورهایی بود که از این موضوع آسیب جدی دید. زیرا با تحریم‌های روسیه یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز از روسیه، به دلیل تحریم‌های وارده بر این کشور، با بحران گاز روبرو شد.

بحران گاز اروپا و به تبع آن ناترازی گاز در آلمان سبب کاهش رشد اقتصادی در این کشور شد به طوری که طبق گزارش خط انرژی، پیش‌بینی‌ها قبل از وقوع جنگ روسیه و اوکراین حاکی از این بود که رشد اقتصادی در آلمان برابر با 4.8 درصد باشد اما در واقع این عدد به واقعیت نپیوست و رشد اقتصادی این کشور در سال جاری، نسبت به سال گذشته، به عدد 1.9 درصد رسید. شایان ذکر است که به احتمال فراوان آلمان‌ها در سال 2023 کاهش 2 درصدی رشد اقتصادی را نیز تجربه خواهند کرد.

بخوانید:  اوقات شرعی مشهد در 26 اسفندماه ۱۴۰۲

در این گزارش آمده که طبق بررسی‌های انجام شده در 41 هفته متوالی در ابتدای سال 2022، صنایع آلمان 15.7 درصد نسبت به مشابه سال گذشته مصرف گاز داشته‌اند. به علاوه با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی در صنایع این کشور، میزان مصرف نسبت به حداقل مصرف در سال گذشته، 25 درصد کمتر شده است.

4

با این حال آلمان‌ها برای حل ناترازی خود اقداماتی را در دستور کار قراردادند که در ادامه بیان می‌شود. گاز طبیعی 27 درصد از کل مصرف انرژی آلمان در نیمه اول سال 2022 را به خود اختصاص داده و 85 درصد از آن برای مصارف گرمایشی و صنعتی و 15 درصد نیز برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلمان‌ها در زمینه توسعه LNG نیز مذاکراتی را برای واردات گاز قطر و کانادا در دستور کار خود قرار داده و 4 واحد LNG شناور را اجاره کرده که با استقرار 4 واحد گازی سازی، سبب توسعه LNG در کشور خود خواهند شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

Screenshot 2022-11-06 123518

در بخش استفاده از ذخال سنگ و انرژی اتمی، تولید 10 هزار مگاوات برق را در دستور کار قرارداده به علاوه اینکه افزایش عمر نیروگاه‌های اتمی نیز از دیگر اقدامات مد نظر سیاست‌گذاران این کشور است. به علاوه با با اتخاذ وام 15 میلیارد دلاری و تکمیل 95 درصدی پروژه‌های ذخیره سازی، برنامه خود را در جهت پیشبرد اقدامات ذخیره سازی پیگیری می‌کنند.

آلمان برای حل ناترازی گاز خود در 7 بخش برنامه ریزی کرده که این 7 بخش شامل توسعه LNG، استفاده از ذغال سنگ و انرژی هسته‌ای، توسعه تاسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی، تسهیلات اقتصادی، وضع مالیات برای تامین مالی پروژه‌های ترازسازی، تعیین الگوی مصرف بهینه و جیره بندی است.

بخوانید:  هدف اسرائیل مجازات فلسطینی‌ها از طریق قحطی است
انتهای پیام/