کارگردان اسرائیلی به خاطر حمایت از مردم فلسطین تهدید به مرگ شد

در حالی که این دوره جشنواره فیلم برلین کاملا سیاسی بود و برگزارکنندگان جشنواره سعی کردند مدیریت برلیناله را از موضع گیری برخی از برندگان جوایز که در مراسم اختتامیه به حمایت از فلسطین روی صحنه آمده بودند، دور کنند، تاکید کردند که پست‌های ضد یهودی درباره جنگ خاورمیانه با آرم برلیناله که در اینستاگرام پخش شده به جشنواره ارتباطی ندارد.

بازل آدرا، یکی از کارگردانان فیلم «سرزمین دیگری نیست» هم تاکید کرد که جشن گرفتن در حالی که هموطنان فلسطینی او در غزه «قتل عام و قتل عام می‌شوند» دشوار است. وی از آلمان خواست به درخواست‌های سازمان ملل احترام بگذارد و ارسال اسلحه به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

براساس گزارش هالیوود ریپورتر، وی در ادامه افزود:  سیاست مداران آلمانی و رسانه‌‎های اسرائیلی از سخنرانی من حین دریافت جایزه در برلیناله و خواست برابری من تحت عنوان «یهودستیزی» یاد می‌کنند و پس از دریافت تهدیدهایی جدی از سوی اسرائیلی ها، پرواز خود به اسرائیل را متوقف کردم.

براهام که خود یهودی و اسرائیلی است گفت: به علت حمایتم از آتش بس در غزه و پایان یافتن آپارتاید در اسرائیل، بعنوان فردی «یهودستیز» تهدید به مرگ شده‌ام.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل گروه فرهنگ و هنر برنا؛ یووال آبراهام، یکی از ۴ کارگردان سازنده فیلم کوتاه «سرزمین دیگری نیست» که در برلیناله موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه شد در شبکه های مجازی نوشت: پس از خواست سخنرانی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین در خصوص مردم فلسطین تهدید به مرگ شده‌ام.

برگزارکنندگان این عمل را مجرمانه خواندند و گفتند تحقیقات را آغاز کرده‌اند و از افراد ناشناسی که دست به این کار زده‌اند، شکایت کرده‌اند.

بخوانید:  عمل به سیره علوی در میدان ورزش موردتوجه باشد

انتهای پیام/



منبع

وی برای دریافت جایزه بهترین مستند برلیناله، با  آدرا که فلسطینی است و در مناطق اشغالی کرانه باختری زندگی می‌کند، بروی صحنه رفت.