کتاب حماسه سلیمانی رونمایی شد

جعفری، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی تربیت یافته واقعی مکتب امام خمینی(ره) است که با ارزش‌های اسلامی برگرفته از کتاب و سنت، پرورش یافت و بزرگترین پاداش را با شهادت خویش دریافت کرد.

1002474884_35041124

عضو هیئت علمی دانشگاه دمشق گفت: رویکرد اتخاذ شده در این کتاب برآمده از عشق ناب به حاج‌قاسم در گسترهٔ جغرافیای سوریه و همهٔ استان‌های این کشور است و با توجه به اینکه در کمترین زمان گردآوری و چاپ شده و در واقع گوشه ای از آثار ادبی در صحنهٔ ادبیات سوریه و یکی از جلوه‌های ترسیم‌شده دربارهٔ شخصیت شهید سلیمانی است، نیاز است مطالب کاملتری در چاپ‌های بعدی ضمیمهٔ آن شود.

1002352362_35040264

ماستری فراهانی افزود: حماسه سلیمانی نشان عشق و قدردانی از شهید حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اینکه متون ادبی شامل خاطره، نمایشنامه و نامه هایی به سردار دلها در آن گردآوری شده، برای مخاطب به ویژه قشر جوان و نوجوان می تواند جذاب باشد.

1001955181_35040959

جعفری افزود: امروز جبهه مقاومت به برکت خون این شهید بزرگوار با اقتدار و صلابت در مقابل سلطه‌طلبی استکبار جهانی ایستاده است و حقیقت تأثیر حاج‌قاسم سلیمانی بر ساختار ارزشی نظام اجتماعی بر همگان ثابت شده است.

1001930964_35040480

وی با اشاره به مراسم رونمایی کتاب «حماسه سلیمانی» افزود: حماسه سلیمانی کتابی است ادبی که مجموعه‌ای از متون ادبی همچون داستان کوتاه و نمایشنامه در آن گردآوری شده است. در این کتاب دو قصهٔ کودکانه نیز وجود دارد و این به مفهوم انتقال ادبی مستمر و جنبشی است و شهید قهرمان در بین کودکان مقاومت که او را به‌خوبی می‌شناسند و شاهدی بر ارزش‌هایش بوده‌اند، تصویر درخشانی دارد.

بخوانید:  نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه موجب افول قدرت آمریکا شده است

قاسمی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی و سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در خصوص مکتب امام خمینی(ره) و ویژگی های شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم نکاتی را مطرح کرد.

 





رمضانی گفت: سردار سلیمانی در جبهه سوریه تمام معادلات غربی‌ها را که روی آن هزاران روز و ساعت برنامه ریزی کرده بودند، به هم ریخت و با شهادت ایشان، مردم سوریه با برگزاری مراسم در تمامی استانها، یاد این سردار جبهه مقاومت را گرامی داشتند.

به گزارش برنا از مرکزی ، صادق رمضانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ، زبان و ادبیات دانشگاه دمشق در این مراسم گفت: شهید سلیمانی تجسم‌بخش مقاومت علیه استکبار جهانی است و ایشان با فرماندهی خود در سوریه، معادلات استکبار را تغییر داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: مکتب شهید سلیمانی سرمایه نظام اسلامی و پرورش دهنده نسل‌های آینده انقلاب است و گسترش این مکتب ارزشمند باید جزو اولویت های اصلی نهادهای فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

‌حجت الاسلام ظرافت افزود: با معرفی و ترویج کتاب های تالیف شده پیرامون زندگی بابرکت شهید سلیمانی می‌توان نسل جوان و نوجوان را با مکتب حاج قاسم بیش از پیش آشنا نمود و این مکتب انسان ساز را به جهانیان معرفی کرد.

1003646481_35040859

وی ادامه داد: شخصیت حاج قاسم مورد احترام تمامی آحاد جامعه بود و ایشان به‌عنوان یک الگوی نظامی، انسانی و اخلاقی برای فرزندان‌مان و نسل جدید می بایست بیشتر معرفی شود و ساخت فیلم، نگارش کتاب و زندگینامه این شهید سرافراز در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بخوانید:  تمرین شاداب سرخپوشان بعد از جلسه فنی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

جواد ماستری فراهانی، مترجم کتاب «حماسه سلیمانی» با اشاره به روند نگارش کتاب گفت: این کتاب توسط محمد حورانی، نویسنده سوری گردآوری‌شده و نشر صاد آن را منتشر کرده است و ابعاد مختلف شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی در سوریه و مواضع ایشان در کنار فرزندان و ملت سوریه و لبنان را بررسی کرده است.