کلنگ خط ۱۱ مترو تهران امسال به زمین می خورد



عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی و خصوصاً مترو در پایتخت اعلام کرد: مترو از آن دسته وسایل حمل و نقل عمومی است که مورد استفاده عمده شهروندان قرار دارد. با گرم شدن هوا استفاده از این وسیله نقلیه بیشتر خواهد شد و به همین علت توسعه و نوسازی این ناوگان بیش از پیش مورد توجه مدیریت ششم شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید برنامه ریزی‌های متنوعی برای خطوط مترو انجام شده است، افزود: بنا بر این است تا پایان سال خطوط باقی‌مانده و ناقص از خط یک تا هفت تکمیل شود. همچنان که در سال گذشته هم شاهد افتتاح‌های مختلفی در خطوط مترو بودیم.

محمدخانی با اشاره به اینکه عملیات حفاری خط ۶ در توسعه جنوبی به اتمام رسیده است ادامه داد: امسال دو ایستگاه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و میدان عبدالعظیم به شبکه مترویی پایتخت اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه افتتاح ورودی‌های دوم ایستگاه‌های مترو برای دسترسی آسان‌تر شهروندان به مسیر‌ها در دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌ها در خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ از برنامه‌هایی است امسال به نتیجه خواهد رسید.  
وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی خط ۱۱ از امسال آغاز خواهد شد گفت: در خصوص تأمین واگن برای استفاده در خط ۱۱، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیریت شهری و بانک مرکزی قرارداد‌ها نهایی شده و ساخت واگن‌ها آغاز شده است.

بخوانید:  درخواست رئیس انجمن صنفی گاوداران برای آزاد شدن نرخ ارز و رسیدن قیمت شیر به نرخ جهانی

محمدخانی با اشاره به اینکه خط ۱۱ آخرین خط متروی تهران است که شکل قوسی دارد و مناطق جنوب غرب و جنوب تهران را که به لحاظ ایستگاه و خطوط مترو کم برخوردار هستند را غنی می‌سازد، عنوان کرد: خط ۱۱ از پایانه چیتگر به سمت جنوب رفته و مناطق ۱۸ و ۲۱ را پوشش داده و در ادامه به شرق مناطق ۱۹ و ۲۰ می‌رسد.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران خط ۱۱ با هر ۳ خط حومه‌ای درجنوب تهران ایستگاه تبادلی دارد که از این نظر یکی از اصلی‌ترین خطوط مترو در تبادل با شبکه حومه‌ای به حساب می‌آید.

وی در پایان با بیان اینکه استفاده مردم با توسعه خطوط ریلی از مترو بیشتر شده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا کیفیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصاً مترو را برای شهروندان بالا ببریم تا بتوانند با خاطری آسوده در پایتخت تردد کنند.

انتهای پیام/



منبع