گام بلند جهانی ایران در توربین‌سازی با صادرات به 12 کشور

نگاهی به روند توسعه نیروگاه‌های حرارتی در کشور نشان می‌دهد که ظرفیت منصوبه این واحدها در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد ۱۶ برابری به ۷۳ هزار و ۶۹۵ مگاوات رسیده است که این میزان افزایش ظرفیت نیروگاهی موجب شده است تا ایران در میان ۱۰ کشور برتر دارنده نیروگاه‌های حرارتی جهان قرار بگیرد.

14001124000198_Test_PhotoN

14010310000198_Test_PhotoN

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر شرکت‌های دانش‌بینان در این حوزه ۳ برابر شده‌اند و کار تحقیقات و توسعه در این بخش از صنعت کشور به خوبی در دستور کار است.

دولت سیزدهم در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌ها روش جدیدی را برای ارزآوری در صنعت نفت و گاز در پیش گرفته که در آن تاکید ویژه‌ای بر صادرات خدمات فنی-مهندسی دارد. تصمیمی که می‌تواند در بلند مدت آسیب‌پذیری کشورمان از تحریم نفت و فرآورده‌های خام را از بین ببرد.





منبع


آیا این خبر مفید بود؟

باتوجه‌ به اهمیت تولید برق پایدار نیروگاه‌های حرارتی، تلاش متخصصان ایرانی در طی این سال‌ها موجب شده است تا کشوری که در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کوچک‌ترین اجزای موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را از خارج کشور تأمین می‌کرد، امروز در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار بگیرد.

ایران در زمره ۵ نیروگاه‌ساز برتر دنیا است و توربین‌ها تولید برق تمام ایرانی امروز به کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه و ۱۱ کشور دیگر صادر می‌شود.


|