مقابله با فرار مالیاتی مشاغل خاص با درآمدهای نجومی در دستور کار جدی قرار گیرد


انتهای پیام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: دولت در اجرای قوانین حوزه مالیات باید جدیت بیشتری داشته باشد،  به عنوان مثال در موضوع مالیات بر خانه های خالی که به قانون هم تبدیل شد، چندین میلیون خانه ی خالی در کشور وجود دارد که بخش عمده ای از آن ها متعلق به بانک هایی است که وارد بنگاه داری و سوداگری شده اند. همانطور که مشاهده می شود دولت در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی موفق عمل نکرده است.

 


سازمان امور مالیاتی

سرمدی در ادامه افزود: اقداماتی که از سال گذشته در موضوع اخذ مالیات آغاز شده است در ابعاد گوناگون سعی بر سامان دهی وضعیت مالیات ستانی کشور داشته به عنوان مثال در بحث فرارمالیاتی اقداماتی صورت گرفته تا مقدار آن کاهش یابد یا تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های انجام شده در مالیات بر ارز، طلا، خودرو و… موثر است. موارد گفته شده بخش عمده ای از فرارهای مالیاتی را کم و خلا های موجود را پر می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعلل در اجرای قوانین سبب ایجاد نابسامانی در اخذ مالیات از مشاغل خاصی که 10 الی 15 درصد از جامعه را تشکیل می دهند و درآمدهای نجومی دارند اما متاسفانه از پرداخت مالیات فرار می کنند، می شود. باید تلاش کرد مشاغل خاص وارد چرخه مالیات ستانی کشور شوند تا مالیات واقعی که حق عموم مردم است از آن ها اخذ شود.

بخوانید:  تولید خودرو و موتورسیکلت با ظرفیت معابر تناسب ندارد





منبع

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف