۱۲ گام برای رهایی از اضطراب و رسیدن به آرامش درونی

پذیرش واقعیت‌ها، به جای جنگیدن با آنها، اضطراب را کاهش می‌دهد. رویدادهای غیرقابل کنترل را بپذیرید و با آنها کنار بیایید.

۱۲. داشتن ارتباط سالم با دیگران:

ذهن انسان قدرتمند است. با تمرین مثبت‌اندیشی، می‌توانید به آرامش درونی دست یابید. داشته‌هایتان را شکرگزاری کنید و افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.

۶. تجسم مکانی آرام:

۲. زندگی در زمان حال:

۱. مراقبه:

۵. مراقبت از خود:

با افراد مثبت و حامی وقت بگذرانید. ارتباطات سالم، به شما در رسیدن به آرامش درونی کمک می‌کند.



منبع

۱۱. دوری از قضاوت:

رها کردن گذشته و نگرانی‌های آینده، کلید زندگی در زمان حال است. با انجام فعالیت‌های لذت‌بخش مانند پیاده‌روی یا نواختن موسیقی، به لحظه حال توجه کنید و به ذهنتان آرامش ببخشید.

تنفس عمیق و آگاهانه، اضطراب را از بین می‌برد. در مواقع اضطراب، روی تنفستان تمرکز کنید. با دم و بازدم عمیق، آرامش را به خود هدیه دهید.

۴. عشق به خود:

۸. انس با طبیعت:

عشق به خود، ریشه عشق به دیگران است. نقاط قوتتان را بشناسید و آنها را گرامی بدارید. با خودتان مهربان باشید و از خودتان مراقبت کنید.

مراقبه، دریچه‌ای به سوی آرامش ذهن و جسم است. در مکانی دنج بنشینید، چشمانتان را ببندید و با تنفس عمیق، به آرامش برسید. روش‌های مختلف مراقبه را می‌توانید از طریق اینترنت جستجو و تمرین کنید.

در این مطلب، ۱۲ کلید طلایی برای رسیدن به آرامش درونی را به شما معرفی می‌کنیم:

تمرین قدردانی، تمرکز شما را از نداشته‌ها به داشته‌ها تغییر می‌دهد. هر روز سه موردی را که باعث خوشحالی‌تان شده است، یادداشت کنید و شکرگزار آنها باشید.

بخوانید:  امیدوارم مقابل استقلال روی سکوها تنش نباشد

۹. قدردانی:

افکار و احساسات خود را بدون قضاوت بپذیرید. به خودتان یادآوری کنید که هر فکری مانند ابری در آسمان است که می‌گذرد.

۳. پرورش ذهن مثبت:

به گزارش برنا؛ آرامش درونی، گویی رویایی دست‌نیافتنی در دنیای آشفته و پرشتاب امروز است. اما با به کارگیری تکنیک‌های اثربخش، می‌توان به این گوهر ناب دست یافت.

سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود را حفظ کنید. هر روز زمانی را به استراحت، مطالعه، حمام، یوگا یا فعالیت‌های مورد علاقه‌تان اختصاص دهید.

۷. تنفس صحیح:

مکانی آرام و شاد را در ذهنتان تجسم کنید. این مکان می‌تواند ساحل دریا، جنگل یا هر خاطره‌ی خوشایندی باشد. با تجسم این مکان، از اضطراب رها شده و به آرامش می‌رسید.

۱۰. پذیرش رویدادهای غیرقابل کنترل:

طبیعت، منبع آرامش است. پیاده‌روی در طبیعت، باغبانی و تماشای زیبایی‌های آن، به شما در رسیدن به آرامش درونی کمک می‌کند.