۲۰ درصد زندانیان استان کرمان را سارقان تشکیل می‌دهند

وی با اشاره به این مطلب که اقدامات کارگروه ها در حوزه های مختلف باید عملیاتی بوده و منجر به کاهش ناهنجاری ها در جامعه شود، تاکید کرد: آمار جرایم نشان دهنده ان است که وضعیت موجود باید ساماندهی شود و این اقدام باید بر مبنای تعاریف مشترک و تدوین و اجرای برنامه های پیشگیرانه صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به جرایم باید براساس تعاریف مشترک و هماهنگی دستگاه ها جمع بندی شود، تاکید کرد:امروز یکی از مهمترین جرایم به لحاظ فراوانی، سرقت است و آمارها بیانگر آن است که بیشترین جرم در استان مربوط به سرقت است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: باید مردم را به موضوع ایمن سازی به منظور پیشگیری از سرقت توصیه کرد و بدانند که استفاده از تجهیزات روز برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر برخورد با مالخران اموال مسروقه نیز تاکید و عنوان کرد: ساماندهی کارگاه های ضایعاتی نیز موضوع مهمی است و این واحدها باید از سوی صنف مربوطه و پلیس اماکن مورد نظارت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مردم وضعیت کنونی را از نظر وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی نمی پسندند و همه ما به عنوان حاکمیت وظیفه داریم هماهنگی های لازم را انجام داده و امنیت مردم را تامین کنیم  و در این رابطه باید مشارکت خودمردم نیز محقق گردد.

انتهای پیام

 حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان این مطلب که پرونده های قضایی سارقان حرفه ای باید با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: احکام این افراد باید به شکلی بازدارنده صادر و اجرایی شود.

بخوانید:  روسیه برای پیوستن به ورزش آسیا تمایل دارد

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ساماندهی معتادان متجاهر را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: کمک به ترک اعتیاد معتادان در کاهش اسیب های اجتماعی، کاهش مشکلات خانوادگی و کاهش سرقت ها و جرایم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال 1401بر پرهیز از بخشی نگری در مبارزه با سرقت تاکید کرد و افزود: در این رابطه باید به موضوعات فرهنگی، اجرایی، برخوردی، معیشتی و مسائل زمینه ای از جمله فقر توجه شود.

بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان



منبع

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ساماندهی موضوع اتباع بیگانه نیز تاکید کرد و افزود: اتباعی که با سلامت در کشور ما زندگی می کنند یک فرصت هستند اما افرادی از این قشر که مرتکب جرم و تخلف می شوند باید با آنها برخورد شود و در این زمینه تاکید بر این است که اگر مهمانی به صاحبخانه ظلم و تعدی کند، تکلیف او مشخص است.

وی توسعه پایش تصویری و افزایش روشنایی معابر را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: توسعه پایش تصویری در مدیریت مسائل اجتماعی، مسائل امنیتی و پیشگیری از سرقت کمک بزرگی به نهادهای مربوطه می کند و از این رو باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه هایی که محوریت کارها در زمینه پیشگیری از وقوع بزه را بر عهده دارند باید اقدامات قانونی پیش بینی شده را پیگیری کرده و سایر نهادهای مربوطه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

بخوانید:  کاشت درختان مثمر بخشی از تحقق تمدن نوین اسلامی است