3 موزه جزیره جهانی قشم در میان موزه های برتر ایران



به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، ادریس راموز با بیان این مطلب، افزود: این برگزیدگان پس از بررسی ۱۴ شاخص اعلام شده ایکوم ایران و در چهار بخش، موزه‌های عمومی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ و موزه‌های خصوصی معرفی شدند. 

وی ادامه داد: هر یک از شاخص های اعلام شده نیز سه رتبه داشت که در شاخص اعمال استانداردهای فیزیکی موزه لنج سازی گوران قشم در گروه خصوصی به عنوان برگزیده انتخاب شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ موزه ژئوپارک جهانی قشم نیز در شاخص خلاقیت و نوآوری پس از موزه علوم زمین مشهد، به رتبه دوم دست پیدا کرد.

راموز تصریح کرد: همچنین موزه خال از اعضای شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم نیز در شاخص خلاقیت و نوآوری موفق به کسب رتبه سوم در میان موزه های خصوصی شد.

وی در پایان گفت: در شانزدهمین دوره آیین موزه برتر بیش از 100 موزه از سراسر ایران در 14 شاخص اعلام شده که هشت شاخص آن جهانی است توسط 45 داور متخصص در حوزه میراث و موزه داوری شد.

بنابر این گزارش، برگزیدگان شانزدهمین دوره آئین موزه برتر در این مراسم علی دارابی، معاون میراث فرهنگی کشور، سیدمحمد بهشتی، رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، هادی میرزایی، مدیرکل موزه‌ها، جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران، عبدالمجید ارفعی، عیلام شناس پیشکسوت و بسیاری از مدیران ارشد موزه‌های کشور در تاریخ 30 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

 

 



منبع

بخوانید:  دیدار وزیر آموزش و پرورش و استاندار مازندران با نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران