40 محفل قرآنی همزمان با مسابقات کشورینغمات دینی در قزوین برگزار می شود

2116657_934

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع ثثثثثث

انتهای پیام





به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم قرعه کشی مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات نغمات دینی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ظهر دوشنبه با حضور حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در سالن سردار شهید احمد کاظمی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

در ادامه مراسم قرعه کشی مسابقات با نرم افزار هوشمند انجام شد و ترتیب حضور شرکت کنندگان در مسابقات مشخص شد.

image_2022_11_21-12_51_35_826_dso

وی از رسانه های گروهی استان خواست همچون گذشته ضمن پوشش خبری این رویداد مهم قرآنی در ترویج امور قرآنی مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: اصلاح رفتار و اعمال خود را باید از خود شروع کنیم و اگر انتظار داریم جامعه قرآنی داشته باشیم به جای این که چشم به دیگران بدوزیم و از حکومت انتظار هرگونه تغییری داشته باشیم بایستی انس با قرآن و اصلاح در رفتار را از خود و خانواده آغاز کنیم.

مجیدی گفت: برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی، فرهنگی، حجاب و عفاف، بازی کودکانه، ایستگاه صلواتی، مشاوره قرآنی و جهاد تبیین در کنار دانشگاه فرهنگیان در محل برگزاری مسابقات پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهارداشت: قرآن بزرگترین کتاب انسان ساز الهی است و اگر با این کتاب انس و الفت بیشتری داشته باشیم ودر آیات الهی تدبر و تامل کنیم و رفتارمان بر اساس آموزه های دینی باشد به سعادت می رسیم.

بخوانید:  واتس آپ روی دست تلگرام بلند شد!

وی اضافه کرد: محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی از جمله استاد حمید شاکر نژاد و قاسم مقدمی در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

image_2022_11_21-14_32_51_730_tQf

وی بیان کرد: مسابقات بخش خواهران در روز 19 آذر ماه و برادران در روز بیستم آغاز می شود و 238 نفر در یک رویداد قرآنی شرکت می کنند.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در این نشست اظهارداشت: بسیار خرسندیم که افتخار برگزاری مهمترین رویداد قرآنی را در رشته های اذان، تواشیح، دعاخوانی و هم خوانی میان خواهران و برادران به مدت پنج روز در قزوین داریم.

مجیدی اظهارداشت: به نظر می رسد اگر در جامعه به جای«فقه مبنا» به سمت «اخلاق مبنا» حرکت می کردیم و کسب و کارمان، رفتارهای اجتماعی، معاملات روزانه، بر اساس آموزه های قرآنی و اخلاقی بود امروز شاهد رفتار قرآنی در جامعه بودیم.


آیا این خبر مفید بود؟

انس با قرآن را از خود آغاز کنیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در کنار این مسابقات 40 محفل قرآنی در برنامه های جنبی پیش بینی شده که آن را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم در مدت برگزاری این رویداد قرآنی زمینه حضور کارگران واحدهای صنعتی، دانش آموزان و سایر گروهها در این محفل فراهم شود تا علاقمندان بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند.

مجیدی یادآورشد: در این دوره از مسابقات فقط گروه عترت النبی از قزوین توانست در رشته تواشیح، حد نصاب ورود به مسابقات را کسب کند و امیدواریم در این رشته موفق عمل کند.

بخوانید:  انیمیشن ساعت جادویی - جشنواره فیلم فجر