50 درصد مدارس مربی پرورشی و تربیتی ندارند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار از ایده تئاتر درسی حمایت کردیم که امسال هم ادامه می‌یابد اظهار کرد: سندتحول بنیادین تاکید دارد که حداقل ۲۰ درصد از آموزش باید خارج از کلاس درسی محقق شود و موقعیت های متنوع یادگیری ایجاد کرد. معاونت پرورشی به تحقق این مهم کمک می‌کند که موقعیت‌های جدیدی بر اساس سندتحول بنیادین ایجاد شوند.





منبع

باقرزاده ادامه داد: اعتراف می‌کنیم که هنوز ظرفیت‌ها کامل به کار گرفته نشده است. نیروهای پرورشی بسیار کم هستند و در ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی و تربیتی نداریم  و تلاش و علاقه بچه‌ها به طور کامل پاسخ داده نشده است. به ویژه در دوران کرونا این مسئله تشدید شد و نیازمندی‌های تربیتی  که عمدتا در فضای حضوری و میدانی شکل می‌گیرد از طریق فضای مجازی جبران نشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتراف می‌کنیم که هنوز ظرفیت‌ها کامل به کار گرفته نشده است. نیروهای پرورشی بسیار کم هستند و در ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی و تربیتی نداریم و تلاش و علاقه بچه‌ها به طور کامل پاسخ داده نشده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

معاون وزیر آموزش و پرورش: 50 درصد مدارس مربی پرورشی و تربیتی ندارند

انتهای پیام/

وی با بیان اینکه اما می‌توان نویدهای خوبی در این زمینه داد گفت: این دولت اجازه جذب ۱۱ هزار نیروی پرورشی را به ما داده و به زودی نحوه جذب آنها نهایی و اعلام خواهد شد. همچنین در تلاشیم از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز سهمیه بیشتری برای پذیرش مربیان پرورشی بگیریم. سومین نوید این است که امسال در کنار تشکل‌های دانش آموزی، مجموعه‌های خارج از آموزش و پرورش مانند کانون مساجد و … به کمک ما می‌آیند و به ویژه در برنامه‌های تابستانی در کنار ما هستند.