60 هزار جانباز دفاع مقدس به بنیاد شهید اضافه شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) افزود: حضرت ام‌البنین و فرزندانش با بصیرت و شناخت در مسیر امام حسین‌ (ع)  به شهادت رسیدند. مادران شهدا تجلی عینی الگوهای اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین (س) تأسی کردند، حضرت ام‌البنین(س) به عنوان مادر چهار شهید، شخصیت بزرگی است که بیشترین شهید را در کربلا داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدامیرحسین‌ قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران ، در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار‌ کرد: برخی مکان‌ها مثل مکه و کربلا  مقدس هستند زیرا یک رویداد برای بندگی خدا در آن اتفاق افتاده است، در سرزمین ما هم مکان‌های مقدس مثل حرم‌های امام‌ها و حرم امام خمینی (ره)  وجود دارد، جزیره هرمز هم مکان مقدسی به دلیل تاریخ ایستادگی این مردم در زمان پرتغالی‌ها  و در سال‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/



منبع

معاون رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: همسران و مادران شهدا در ایامی که تازه همسر و فرزندشان به شهادت رسیده بودند عنوان می‌کردند فرزند خود را فدای اسلام کرده‌ایم. زنان بسیاری به مدد اسلام و انقلاب اسلامی برای معرفی و عرضه به جامعه جهانی داریم،  زنان محل تبلور دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهارکرد: زنان جزیره هرمز  شیرزنانی بودند که معیار شدند مانند شهیده فاطمه نیک سمبل زنان هرمز و استان هرمزگان  و ایران که یک نمونه است که تعدادی زیادی مرد را یک به یک برای دفاع از این سرزمین فرستادند و آنان هر کدام با رشادت فراوان آسمانی شدند.

بخوانید:  انتقاد خیرین سلامت شهر لار از سوء مدیریت های رئیس دانشکده علوم پزشکی 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اهالی هرمز در ارتباط با انقلاب اسلامی فعال بودند و تلاش‌هایشان برای به  پیروزی رسیدن انقلاب به بار نشست و این انقلاب به دست چنین مردمان نیکی رقم خورد و در دوره دفاع از انقلاب همواره در جنگ تحمیلی و بعد از آن عموم این مردم در صحنه بودند و دل‌های این مردان و زنان با خدا بوده است.

 قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به کمیسیون احراز جانبازان دفاع مقدس گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده پشت نوبتی ندارد و همه پرونده‌ها به روز شده است. ۶۰ هزار جانباز دفاع مقدس به بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه شده‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تسهیلات خوداشتغالی به ایثارگران خاطرنشان‌کرد: نوع حمایت ما در حوزه اشتغال ارائه تسهیلات است، طرح‌های کارآفرینی به شرط اینکه ایثارگران را جذب کند مورد حمایت صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد است و بدون نوبت تسهیلات دریافت می‌کنند.