ائتلاف دریایی کشورهای منطقه نفوذ آمریکا و اسرائیل در خلیج فارس را کاهش می‌دهد/ زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری اقتصادی کشورها با تشکیل ائتلاف دریایی

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: به دلیل نفوذ امریکا در سیاست خارجی کشورهای عربی زمینه همکاری فراهم نمیشد و الان با گرایشی که کشورهای عربی به سمت سیاست خارجی متوزان پیدا کردند و قصد دارند علاوه بر روابط با غرب، روابط با شرق را نیز تقویت کنند زمینه این همکاری‌ها فراهم شده که می‌تواند به افزایش تبادلات اقتصادی، بهبود شرایط منطقه، صلح و ثبات بیشتر کمک کند.

رحیمی‌ جهان‌آبادی با اشاره به این ائتلاف امنیتی دریایی اظهار داشت: این ائتلاف هم می‌تواند نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه کاهش دهد، هم می‌تواند به رفع سوتفاهمات و ایجاد پیوند‌های عمیق‌تر میان کشورهای منطقه منجر شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: با شرایط جدید حاکم در منطقه و نمودار شدن ضعف آمریکا و توجه کشورهای عربی به سیاست خارجی متوازن و تمایل به شرق و بهبود رابطه با چین و همچنین تنش‌زدایی با ایران باعث شده است که ائتلاف امنیتی دریایی در خلیج فارس شکل بگیرد. 


 ائتلاف دریایی کشورهای منطقه نفوذ آمریکا و اسرائیل در خلیج فارس را کاهش می‌دهد/  زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری اقتصادی کشورها با تشکیل ائتلاف دریایی





منبع


آیا این خبر مفید بود؟


|