افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست است

وی، با اشاره به سفر دور دوم رییس جمهور به فارس اظهار کرد: در این سفر سازمان توسعه و نوسازی معادن چند کار باید انجام می داد که از جمله تعیین تکلیف فولاد خرامه که مدت هاست از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت:  معدنی داریم که مدت هاست مباحث زیست محیطی بر آن سایه افکنده که توافق شد موضوع به شکل ویژه در وزارت صمت پیگیری شود و در صورت نیاز از طریق شورای عالی محیط زیست رصد کنیم و با استفاده از ظرفیت های قانونی به بهره برداری از معادن غنی در آن منطقه کمک شود.

شیخ نیا افزود: با این تصمیمات شاهد توسعه و رشد بخش معدن استان خواهیم بود و زنجیره این بخش تکمیل خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم تکمیل این زنجیره که می‌تواند در اقتصاد کشور و استان و ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برناازفارس، حسن شیخ نیا با اشاره به سفر موثقی نیا رییس هیات عامل ایمیدرو به این استان، افزود: تا قبل از افتتاح این پروژه پساب صنعتی رها می شد که با سرمایه گذاری انجام شده و افتتاح آن، بیش از ۹۰ درصد پساب صنعتی به چرخه تولید باز می گردد که با توجه به کاهش نزولات آسمانی گام مهمی در توسعه منطقه خواهد بود و چرخه تولید با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته در ایمیدرو تاکید شد که این پروژه سریع‌تر به سرانجام برسد و در کنار رفع موانع این پروژه موضوع اکتشاف محدوده‌های معدنی که در دور دوم سفر مورد تاکید قرار گرفته بود نیز دنبال شد و مقرر گردید که در این 19 محدوده کارهای اکتشافی آنها انجام شود و ظرف 2 هفته فرایند انعقاد قرارداد با مشاوران طی گردد.

بخوانید:  قالیباف شهادت رئیس موقت مجلس قانونگذاری فلسطین را تبریک و تسلیت گفت

انتهای پیام



منبع