انگلیس‌ها “تیک‌تاک” را به دلیل نقض قانون “حفاظت از داده” 12.7 میلیون دلار جریمه کردند

این نهاد انگلیسی تخمین زده است که «تیک‌تاک» در سال ۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیون کودک زیر ۱۳ سال در انگلیس اجازه استفاده از سکوی خود را داده است!

اسکای نیوز در ادامه گزارش خود بار دیگر اعلام می‌کند که دولت‌های غربی به دلیل نگرانی از اعمال نفوذ بایت دنس، شرکت مالک تیک‌تاک در مدیریت این سکو دست به محدودیتش زده‌اند تا داده‌های کاربران کشور خود را در مواجهه با فعالیت‌های جاسوسی احتمالی چین در امان نگه دارند! 

جان ادواردز، کمیسر اطلاعات انگلیس دربارۀ این تصمیم می‌گوید: “قوانینی وجود دارد تا مطمئن شویم فرزندان ما در دنیای دیجیتال به اندازه دنیای فیزیکی ایمن هستند”.

انگلیس نیز به تازگی ممنوعیت‌های مشابه آنچه که استرالیا، نیوزیلند، کانادا، پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا برای تیک‌تاک اعلام کرده‌اند، در نظر گرفته است و کارمندان دولت این کشور اجازۀ استفاده از سکوی مذکور را ندارند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

انتهای پیام/





به زعم وی مدیران تیک‌تاک برای بررسی اینکه چه کسی از سکوی آن‌ها استفاده می کند وقت کافی صرف نکرده‌اند از طرفی برنامۀ مشخصی هم جهت حذف حساب‌های مربوط به کودکان کم‌سن و سال از بستر این شبکۀ اجتماعی ندارند.

کمیسر اطلاعات انگلیس اعتقاد دارد که ممکن است از داده‌ها و پروفایل کودکان برای ردیابی آن‌ها استفاده شده باشد همچنین این احتمال وجود دارد که حضور کودکان انگلیسی در تیک‌تاک سبب شده باشد تا محتوای نامناسبی را ببینند.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ دفتر کمیساریای اطلاعات تخمین می زند که تیک تاک در سال ۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیون کودک زیر ۱۳ سال در انگلیس اجازه استفاده از این سکوی اشتراک ویدئو را داده است، این برآورد در شرایطی انجام شده که کودکان سیزده سال هم برای ثبت‌نام مجاز شمرده شده‌اند.

بخوانید:  پیام تسلیت مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در پی درگذشت رییس ورزش وجوانان دلفان

دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس اعلام کرد که این برنامک ویدیویی چینی به اندازه کافی برای بررسی اینکه کاربران آن بیش از ۱۳ سال دارند، کار نکرده است همچنین به زعم آن‌ها «تیک‌تاک» سازوکار مشخص و دقیقی نیز برای حذف حساب کاربران کمتر از سن قانونی به کار نمی‌گیرد.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که تیک تاک به دلیل نقض موادی از «قانون حفاظت از داده‌ها» مانند استفاده از داده‌های شخصی کودکان زیر ۱۳ سال بدون رضایت والدین آن‌ها ، ۱۲.۷ میلیون دلار جریمه شده است.

وی در این رابطه می‌افزاید: “ما سرمایه گذاری زیادی برای کمک به دور نگه داشتن کودکان کمتر از ۱۳ سال از تیک‌تاک انجام می‌دهیم، تیم ایمنی ۴۰ هزار نفری ما ۲۴ ساعته بر روی این موضوع کار می‌کنند تا تیک‌تاک سکوی امن‌تری برای کاربران باشد، البته ما در حال بررسی گام‌های بعدی برای ارتقاء کیفی این شاخص هستیم.”


آیا این خبر مفید بود؟

یکی از سخنگویان تیک تاک دربارۀ تصمیم جدید دولت انگلیس می‌گوید: این شرکت با تصمیم ICO موافق نیست اما همین که جریمۀ اعمالی نسبت به آنچه پیشتر حدس زده می‌شود به مراتب کمتر است، جای خوشحال دارد.