ایجاد 100 هنرستان جوار کارخانه طی دو سال گذشته

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره سهم آموزش فنی و حرفه ای  در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: سهم آموزش های فنی و حرفه ای  در برنامه هفتم توسعه  50 درصد است و توجه به آموزش های فنی و حرفه ای  درراستای زمینه سازی برای اشتغال و کار آفرینی آیین نامه  مهارت دانش آموزان را تدوین کردیم که کل مهارت در نظام آموزشی  ازجمله دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول ، دوره متوسط دوم به ویژه  آموزش فنی و حرفه ای و هنرستانی  را دربرمی گیرد که زمینه سازی جلب مشارکت ذی نفعان اصلی بازار کار را فراهم آورد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که  آموزش فنی و حرفه ای هر چقدر به بازار کار نزدیکتر باشد، هم  کیفیت مطلوبتری و هم  زمینه اشتغال پذیری بیشتری فراهم می شود لذا در تلاش هستیم که برای طراحی فضا های آموزشی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مشارکت بازار کار را  داشته باشیم . 

 معاون آموزش دوره متوسطه آموزش و پرورش بیان کرد: طی دوسال گذشته 100 هنرستان  جوار و وابسته ایجاد شده است، دربرنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است که جمعیت آموزش های هنرستانی به یک میلیون و 700 هزار نفر با ظرفیت 50 درصدی خواهد رسید و با این پیش بینی جمعیت  بیش از 500 هزار نفر افزایش می یابد. این موضوع مستلزم  حمایت مجلس شورای اسلامی  در قانونگذاری و تعیین بودجه  می رسد.

بخوانید:  مجرم مجازی در کمین آرایشگاه‌های زنانه قم

انتهای پیام/  



منبع

وی درباره تخصیص اعتبار برای تجهیزان هنرستان ها عنوان کرد: 510 میلیارد تومان اعتبار پیش از پایان سال 1402 به تجهیزات هنرستان تخصیص ، خریداری و تحویل داده شده است، در سال آینده طبق آیین نامه اعتباری دو چندان درصورت تصویب پیش بینی شده است.

کاظمی درباره نیروی انسانی تصریح کرد: نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی  بیش از آمار نیروهای جذب شده است زیراما یک پیک  جمعیتی را طی یک سال آینده خواهیم داشت و در یک سال آینده بازنشسته نخواهیم داشت لذا باید  برنامه بهینه ای داشته باشیم .  نیروی انسانی  لزوما از طریق جذب تامین نمی شود بلکه  با به کار گیری اضافه تدریس نیروهای شاغل و بازنشسته  جبران خواهد شد.