کورس و رالی‌های شبانه در خیابان‌های شهریاسوج /جدال بر سر مال و جان



به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویراحمد ؛ رشد یافتن جوامع امروزی در كنار استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی موجب شده تا شاهد رفت و آمد حجم زیادی از خودروها در معابر شهری باشیم، خودروهایی كه هر یك دارای رانندگانی با شخصیت و رفتارهای متفاوت درونی هستند.

كنار هم راندن و در یك معبر بودن مستلزم نكاتی است كه رعایت نكردن آن علاوه بر ایجاد تشویش و نا امنی باعث بروز تصادفات ناگوار می شود.

شناخت قوانین و احترام گذاشتن به آن در كنار توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و حقوق سایر رانندگان از عوامل و وظایف مهم در این حوزه است.

هیجان عامل توجیه كننده جوانانی است كه پا روی قانون مداری می گذارند و متعهد نبودن به آن را افتخار می دانند هرچند كه این نیرو عامل جدانشدنی دوران جوانی است اما به شرط مشروع بودن.

کهگیلویه و بویراحمد (شهر یاسوج )با داشتن متوسط نیروی جوان كشور دارای كمترین شاخصه در داشتن محیط های مناسب برای انجام تفریحات سالم و هیجان بخش است.

چندیست برخی معابر عمومی شهر یاسوج به ویژه بلورهای بویراحمد خیابان ۶۰ متری و بلوار عدل به محل تاخت و تاز خودروهای تیزرو یا كورس گذاشتن رانندگان جوان كه برای آن اصطلاح «دور دور» را تعریف كرده اند موجب مرگ تعدادی از رانندگان و سرنشینان خودروها و عابران پیاده شده است.

جوانانی كه نبود پیست مناسب و هزینه بالای اماكن ورزشی را علت این تاخت و تازهای درون شهری می دانند.

پارسا یكی از این جوانان در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: هزینه بالای اماكن ورزشی و زمان محدود این مراكز باعث شده تا جوانان رغبتی به استفاده از این اماكن نداشته باشند.

بخوانید:  دعوت فوتبالیست قزوینی به اردوی تیم ملی

وی افزود: بنده با صرف هزینه ۲۰ هزار تومان برای خرید قلیان علاوه بر اینكه زمان بیشتری را سرگرم هستم چند نفر از دوستانم را نیز با خود مشغول می كنم.

وی بیان كرد: این در حالیست كه با وجود علاقه زیاد به شنا متاسفانه به علت هزینه بالای استخر ها و كارتینگ ها نمی توانم از این اماكن استفاده كنم.

پارسا تصریح كرد: هزینه كارتینگ آنهم فقط با انجام چند دور محدود حدود ۷۰ هزار تومان است كه در توان منِ جوان نیست.

راننده خودرویی تیزرو كه سه جوان دیگر نیز سوار آن بودند در بلوار بویراحمد یاسوج با سرعت زیادی با یك خودرو دیگر كورس گذاشته بود به سختی موفق به توقف آنها شده و در خواست كردم چند لحظه ای را با ما به گفت وگو بنشینند.

از آنان سئوال كردم كه چرا در خیابانی با ترافیك و رفت و آمد زیاد با این سرعت سرسام آور جانتان را به خطر می اندازید؟ راننده خودرو كه خودش را مهدی معرفی كرد گفت: جوانیم و نیاز به تفریح داریم، در شهری كه نه پیست رانندگی و نه اماكن تفریحی و نه سرگرمی مناسب با سن و شور و حال جوانی دارد چه باید بكنیم.

وی افزود: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی برای ایجاد پیست اتومبیلرانی پیگیری كرده اما شركت های بیمه خسارات احتمالی را تقبل نمی كند.

 

یكی از جوانان سرنشین این خودرو كه خود را رسول معرفی كرد، گفت: اماكن ورزشی هزینه زیادی طلب می كنند بطوری كه برای یك استفاده از استخر باید ۸۰ هزار تومان باید پرداخت كنیم كه آنهم فقط یك ساعت اجازه استفاده داریم در حالی كه می توان با ۲۵ هزار تومان در قلیان سراها و یا كافی شاپ ها چند ساعت با دوستان سرگرم بود.

بخوانید:  حاج صفی؛ کاپیتانی چند پسته برای کی روش

برنا ؛از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم در این زمینه چاره ای بیندیشند و  با خودروهایی که شبانه برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند و آرامش را از مردم میگیرند برخورد قانونی و بازدارنده ایجاد کند .

انتهای پیام/



منبع