بررسی و تدوین طرح جامع فضای سبز شهر تهران

 





️نظری در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات صورت گرفته در این مجموعه و نیز اقدامات پیش روی این مرکز در موضوعات مختلف تخصصی و پژوهشی همچون حوزه خدمات شهری و… گفت: در همین راستا و براساس نظام نامه مرکز مطالعات کمیته های پژوهشی مختلفی تشکیل شده است که دو کمیته مرتبط با حوزه معاونت خدمات شهری؛ کمیته پژوهشی خدمات شهری و کمیته پژوهشی محیط زیست تشکیل شده است.

️نظری با ذکر این مهم که پیش از آغاز هر اقدام و فعالیتی در تمامی عرصه ها باید در رابطه با آن موضوع؛ پژوهش و مطالعه ای جامع صورت گیرد تا بازتاب آن اقدام نتایج خوبی را برای شهر و شهروندان بدنبال دارد، اظهار کرد: اگر برای انجام هر کاری تفکر درست مطابق با آخرین دستاوردهای علمی همراه باشد به طور قطع و یقین توفیق و موفقیت به همراه خواهد داشت.


آیا این خبر مفید بود؟

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نقاط ضعف  شناسایی و برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

️گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد سنوات گذشته کمیته پژوهشی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست ارائه گردید و در ادامه چگونگی ارائه طرح موضوعی(جامع) فضای سبز شهر تهران به شورا جهت بررسی و تصویب مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

️وی با ذکر این مهم که مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مجموعه ای کاربردی است که کارکرد آن منجر به اتخاذ تصمیمات کارشناسی می شود، تاکید کرد: فاصله محیط های علمی و دانشگاهی با محیط های اجرایی در شهرداری باید کم شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

بخوانید:  مسابقات موتور کراس و آفرود منطقه ای کشور

️وی در ادامه با بیان این که رویکرد اصلی برنامه 1402 کمیته های پژوهشی حوزه خدمات شهری و محیط زیست باید مبتنی بر عناوین پژوهشی در چارچوب برنامه چهارم شورای اسلامی شهر تهران و براساس طرح های موضعی و موضوعی ذیل طرح جامع باشد، اذعان کرد: کاربست محور بودن و عملیاتی بودن مطالعات باید در ارتقای حل مسائل اصلی شهر تهران تعریف شود.

 انتهای پیام/

️وی در ادامه افزود: در تمامی حوزه های مدیریت شهری باید در خصوص پژوهش و مطالعات سرمایه گذاری شود و در این راستا با اقدامات صورت گرفته در این مرکز از انجام اقدامات غلط جلوگیری شده است.

️همچنین در پایان این نشست از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران احکام کمیته پژوهشی حوزه خدمات شهری و محیط زیست به مدیران عامل این معاونت اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  دومین جلسه کمیته پژوهشی خدمات شهری و محیط زیست با حضور  حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند،  ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، قربانی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری، بوچانی، نائب رئیس کمیته پژوهشی خدمات شهری و محیط زیست … عصر دیروز 16 اردیبهشت ماه برگزار شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

️عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن ارائه دستاوردهای این مرکز در موضوعات پژوهشی، گفت: در مرکز مطالعات شهر تهران اقدامات مهم، کاربردی و پژوهشی بسیاری انجام شده است.

بخوانید:  پشت پرده زندگی بدترین مربی تیم فوتبال جهان به جشنواره تورنتو رسید