توزیع ۵۲۰ پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال جهت تامین پنل های خورشیدی هزینه شده بود، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات ایجاد شده برای عشایر بحث تامین تانکرهای سیار آبرسان و آبشخورهای دامی گالوانیزه سیار در برنامه قرار گرفته و خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، علی ناجی افزود: از این تعداد ۳۷۰ پنل خورشیدی با تفاهم‌های صورت گرفته از طریق شرکت توزیع برق و ۱۵۰ پنل از طریق سازنده‌ها در مجموع با ۱۲ میلیارد ریال هزینه در اختیار عشایر قرار گرفته است.

ناجی گفت: آذربایجان غربی همچنین با داشتن ظرفیت‌های عشایری طبق ارزیابی‌های سازمان امور عشایر و سازمان برنامه بودجه کشور، جایگاه سوم جمعیت عشایری را به خود اختصاص داده و سومین استان عشایر نشین کشور است.

ناجی یادآور شد: عشایر استان در امر تولید صنایع دستی داری و غیر داری و صنایع سنتی عشایری، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌اند و سالیانه بیش از ۲۳۰ هزار تن محصول در این حوزه تولید و عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: عشایر استان با دارا بودن بیش از ۲ میلیون واحد دامی و تولید ۵۰ هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را دارند



منبع مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از ۲۸ میلیارد ریال نیز برای تامین تانکرهای آبرسان سیار هزینه شده تا مشکلات در این حوزه نیز رفع شود.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی عشایر کشور معادل ۱۵ هزار تن در آذربایجان غربی توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بخوانید:  شناسایی 504 بیمار جدید مبتلا به کرونا