تکمیل طرح های عمرانی موجب تحول در شهر اقبالیه می شود

شهردار اقبالیه اضافه کرد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر اقبالیه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شبکه لوله گذاری آن اجرا شده اما بدلیل مشکلات اعتباری نیمه تمام مانده که شهرداری این آمادگی را دارد با شرکت آبفای استان قزوین برای تکمیل این پروژه همکاری کند.

شهردار اقبالیه اظهارداشت: در جابجایی مدیران شهری به شایستگی و توانمندی افراد توجه شد و نگاه ما این بود که از ظرفیت همه نیروها استفاده کنیم تا کارها بخوبی پیش برود لذا حقوق و مزایا و امور رفاهی کارکنان بموقع پرداخت شد تا انگیزه نیروها بیشتر شود.

وی توجه به عرصه ورزش را از دیگر رویکردهای شورا دانست و یادآورشد: در حال حاضر یک سالن چند منظوره و یک زمین چمن مصنوعی در اختیار ورزشکاران است و در رشته کبدی چند ملی پوش داریم و با اختصاص شش میلیارد تومان در حال ساخت زمین چمن فوتبال و پیست دو و میدانی هستیم و برای توسعه رشته سوارکاری هم با کمک بخش خصوصی اقداماتی خواهیم کرد.

جمعیت این شهر در آخرین سر شماری در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۵۵ هزار نفر اعلام شد اما امروز این تعداد به بیش از هشتاد هزار نفر افزایش یافته است.

03

000

وی از رشد ۶٠ درصدی بودجه شهرداری اقبالیه نسبت به سال ۱۴٠۱ خبر داد و گفت: در سال گذشته بودجه این شهرداری 108 میلیارد تومان بود که در نیمه دوم سال به 130 میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری اجتماعی برنا از قزوین؛ اعضای شورای شهر و شهردار اقبالیه روز یکشنبه با دعوت از خبرنگاران رسانه های گروهی استان زمینه بازدید آنها از چند طرح در دست اجرا را مهیا کردند تا فعالان رسانه با اقدامات عمرانی در این شهر بیشتر آشنا شوند.

اقبالیه دارای موقعیتی دشتی است و در دهستان اقبال غربی از بخش مرکزی شهرستان قزوین و ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قزوین، بر سر راه اصلی این شهر به همدان و زنجان قرار دارد.

اقبالیه

پس از بازدید از برخی طرح های عمرانی شهر اقبالیه، میکائیل سلمانی در نشست خبری مهمترین اقدامات شهرداری را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی بیان کرد: در طول سال به مناسبت‌های مختلف با همراهی هیئت امنای مساجد و کانون‌های مساجد شهر اقبالیه، فضاسازی در مناسبت‌های مذهبی و ملی، همراهی در اجرای برنامه راهیان نور و کمک به برگزاری مراسم مذهبی و مسابقات ورزشی ادامه دارد و مجموعه مدیریت شهری اقبالیه از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری استقبال می کند.

افزایش اعتبارات شهرداری اقبالیه

در این شهر تپه‌ای تاریخی وجود دارد که هم اکنون تبدیل به پارک شده‌ که به علت بزرگ بودن گستره آن و نقش مرکزی داشتن آن در سطح شهر مورد توجه شهروندان و مسافران واقع شده‌است.

سلمانی دسترسی شهری به اتوبان را از مطالبات به حق شهروندان اقبالیه دانست و گفت: با توجه به فرسوده و مستهلک بودن ماشین آلات، نسبت به خرید ماشین آلات راهسازی و خودرویی با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان شامل ماشین پیشرو آتش نشانی، غلطک، مزدا، نیسان اقدام شده که نوعی سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود.

بخوانید:  فیلم کوتاه «سقوط» آماده نمایش شد/ معضل گرانی دارو

فعالیت اقتصادی ساکنان این شهر تا یک دهه پیش عمدتاً کشاورزی، باغداری و دامداری بود و زمین‌های کشاورزی این محل بیش از یک هزار هکتار بود که حدود۷۳۶ هکتار آن آبی معادل ۶۱ درصد و مابقی به صورت دیم بود. 

وی بیان کرد: پاسخگویی به شهروندان، برپایی میز خدمت حضوری، استفاده از ظرفیت سمن ها، کانون مساجد، هیئت های مذهبی، تکریم شهروندان و مشارکت دادن آنها در امور از دیگر اولویت های ما در شهرداری اقبالیه است که توانسته ایم در این مسیر گام برداشته و رضایت مردم را جلب کنیم.

این مسئول همچنین گفت: شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت راه اندازی و اجرای سامانه الکترونیکی سوت زنی در استان قزوین معرفی شده که هدف از آن جلوگیری و کاهش آمار فساد اداری از طریق جلب مشارکت مردمی است و در این راستا در چهارمین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند ایران شرکت کردیم و وزیر کشور با حضور در غرفه شهرداری اقبالیه از خدمات ارائه شده در این حوزه تقدیر کرد.

سلمانی اظهارداشت: توجه به اجرای برنامه های فرهنگی در مناسبت ها، جشن های دینی و مذهبی، تجلیل از گروههای مختلف، اجرای برنامه های شاد و مسابقات ورزشی برای تقویت روحیه نشاط و شادابی مردم در بخش فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام





خرید 25 میلیارد تومان ماشین آلات برای شهرداری

photo_2023-07-09_23-33-44

شهردار اقبالیه: توسعه وعمران شهری و توزیع عادلانه امکانات را در اولویت قرار داده ایم

ضایعات

06


آیا این خبر مفید بود؟

سلمانی بیان کرد: سرانه هر شهروند از بودجه امسال 3 میلیون تومان و سرانه عمرانی دو میلیون تومان پیش بینی شده است.

09

شهردار اقبالیه همچنین از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این شهر خبر داد و گفت: ۴٠ هزار مترمربع زیرسازی، آسفالت و پیاده روسازی در سطح شهر، احداث پارک خانواده در منطقه باغ عمران، تکمیل میدان ولایت و احداث مجتمع پسماند از جمله‌های پروژه‌های در دست اقدام شهرداری است.

شهردار اقبالیه با اشاره به برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد درآمد پایدار اظهارداشت: در این راستا کمیته سرمایه‌ گذاری شهرداری فعال شده و با همراهی شورای شهر، پروژه‌هایی را تعریف کرده‌ایم به طوری که احداث مجتمع پسماند، سرمایه‌گذاری در کارخانه آسفالت و یک پروژه در سازمان حمل و نقل در آینده، می‌تواند به منابعی جهت تامین درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری اقبالیه تبدیل شود.

اقبالیه شهری است در بخش مرکزی شهرستان قزوین که پیشتر به سلطان‌آباد و بعدها به اسلام‌آباد معروف شد و اکنون این شهر را با نام اقبالیه می‌شناسند.

سلمانی تصریح کرد: آماده سازی زمین‌های فاز ۲ باغ عمران، آماده سازی اراضی شمالی شهر اقبالیه و پروژه‌های عمرانی دیگری در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم بر اساس بودجه سال ۱۴۰۲ همه آنها را به اتمام برسانیم.

02

وی در ادامه گفت: در شهر اقبالیه 160 واحد فروش ضایعات فعالیت می کنند که برای ساماندهی آنها یک فقطعه زمین به مساحت دو هکتار تعیین شده که قرار است شش هزار متر پارکینگ، فضای سبز و 50 واحد تجاری فروش ضایعات در فاز اول احداث شود که می تواند این مشاغل را سامان دهد.

بخوانید:  کردستان پایگاه مفاخر قرآنی است/مدهامتان بیانگر جایگاه دینی سنندج است

photo_2023-07-09_23-33-54

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

photo_2023-07-09_23-32-56

فعالیتهای عمرانی با جدیت اجرا می شود/ 28 طرح شهری در دست اجراست

این مدیر شهری گفت: نصب المان های شهری، تامین روشنایی معابر، رنگ آمیزی و جدول گذاری و روکش آسفالت از دیگر کارهای مدیریت شهری است که در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جمع آوری زباله های شهری و نخاله های ساختمانی و رفت و روب شهری به صورت مستمر صورت می گیرد و با نصب 200 عدد مخزن زباله جدید دیگر به ارتقای بهداشت شهری کمک شد.

وی در ادامه گفت: در گذشته یک سری زمین داشتیم که فرآیند آنها متوقف شده بود که با تشکیل کمیته املاک بخشی از این زمین ها واگذار شد و مابقی هم انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: در حوزه درآمدی توانستیم کمیسیون های ماده 100 و 77 را فعال کنیم و ارسال فیش عوارض و پسماند به نقاطی که شناسایی شده بود انجام شد و شاهد افزایش 50 درصدی دریافت عوارض بودیم و توانستیم 50 میلیارد تومان عوارض جمع آوری کنیم.

محصولات عمده کشاورزی عبارت بود از گندم (۳۸۴ هکتار)، جو (۱۹۲ هکتار)، چغندرقند (۲۴ هکتار)، نباتات علوفه‌ای (۴۸ هکتار)، حبوبات (۲۹ هکتار) و سیب ‌زمینی (۲۴ هکتار). سیب و انگور از دیگر محصولات این منطقه بود. 

photo_2023-07-09_23-38-24

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ابلاغ طرح تفصیلی شهر اقبالیه و انجام آن با مساعدت مسئولان بیان کرد: در بدو ورود به شهرداری اقبالیه با تشکیل کمیته املاک، تلاش کردیم زمین‌های توافقی که در گذشته با شهرداری صورت گرفته را در دستور کار قرار دهیم و بر اساس کارشناسی توسط همکاران، این امر انجام شود و درصددیم مجوز زمین‌های فاز ۱ باغ عمران را صادر کنیم که صدور جواز برای این زمین‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سلمانی از همکاری معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی، در تامین زمین های مورد نیاز این شهر و ایجاد بانک زمین و نمایندگان مجلس بویژه لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی در پیگیری کارها تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: توسعه خدمات الکترونیک، راه اندازی سامانه های جدید و شفاف سازی امور از دیگر برنامه هایی است که با جدیت آن را دنبال کردیم و امروز آثار آن مشاهده می شود.

این شهردار افزود: با حرکت به سمت هوشمند سازی با راه اندازی سامانه سوت زنی برای مقابله با فساد اقدام شد.  

خبرنگاران ابتدا در یک بازدید دو ساعته از میدان ورودی شهر، بلوار اصلی شهر، باغ عمران، بوستان محله سررشته داری و المان های شهری بازدید کردند.

098

شهردار اقبالیه بیان کرد: بودجه امسال شهرداری 170 میلیارد تومان است که از رشد 60 درصدی برخوردار شده که 70 درصد آن عمرانی و 30 درصد جاری است.

بخوانید:  لیونل مسی با چهره جدید در جمع پاریسی ها!+ سند

سلمانی گفت: حرکت در مسیر شهر هوشمند، کاهش مراجعات حضوری مردم، نظارت مستمر بر عملکرد پرسنل، شناسایی نقاط ضعف و جلوگیری از کارشکنی ها و ایجاد محیطی شاد و آرام و بدون تنش برای مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری برای خدمت رسانی بهتر به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دادیم.

photo_2023-07-09_23-32-10

photo_2023-07-09_23-32-56

ساماندهی مشاغل مزاحم در دستور کار است

میکائیل سلمانی که در مدت کوتاهی پذیرش این مسئولیت با طرح های ابتکاری و تلاش شبانه روزی خود چهره شهر را متحول کرده در ابتدای این نشست با بیان اولویت ها و رویکردهای شورا و شهرداری در خدمت رسانی به مردم گفت: مهمترین اقدام ما در دوره جدید مدیریت شهری، کاهش هزینه های زائد، توزیع عادلانه امکانات، توسعه و عمران شهری و کاهش تصدی گری در کارها بود.

سلمانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در این شهر اظهارداشت: 28 طرح مهم عمران شهری در دست اجراست که احداث بوستان بانوان، زمین چمن فوتبال، آماده سازی زمینهای جهاد کشاورزی و باغ عمران، ساخت دفتر امام جمعه، زیرسازی آسفالت معابر، طراحی و اجرای سایت پسماند، طراحی اراضی شمالی از جمله اقداماتی است که چهره شهر را متحول خواهد کرد.

شهردار اقبالیه گفت: در بخش فنی نیز حل مشکلات طرح تفضیلی شهر با جدیت پیگیری می شود و با رونق ساخت و سازها تعداد پروانه های صادر شده از 58 مورد در سالهای گذشته به 133 مورد افزایش یافته و امسال هم 32 پروانه ساخت و ساز صادر و 21 دستور نقشه تهیه شده که با افزایش 320 درصدی در این زمینه مواجهیم.

وی افزود: احداث کمربندی در شهر اقبالیه در حد مطالعه باقی مانده و نواقصی دارد که نیازمند طراحی مجدد است و در خصوص حل کوتاه مدت مشکل نبود کمربندی، طرح‌هایی به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ارائه شده و چون تردد در خیابان اصلی بلوار امام خمینی صورت می‌گیرد و عبور خودروهای سنگین به زیرساخت‌ها و آسفالت خیابانهای شهر آسیب می زند برای احداث کمربندی اقدام می کنیم.

این مسئول با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در باغ عمران و تعیین یکی از پارک های شهر اقبالیه برای احداث پارک بانوان تصریح کرد: پارک خانواده در زمینی به  مساحت حدود ۴ هکتار احداث می شود که طراحی آن توسط مشاور صورت گرفته و شامل سالن همایش، پیست پیاده روی، محل عرضه محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار، اتاق مادر و کودک و زمین های ورزشی است.

این منطقه در ۱۳۶۷خورشیدی دارای ۴۵۴ خانوار بهره‌بردار کشاورزی بود که از یک رشته قنات و ۷ چاه عمیق به عمق متوسط ۱۰۰ متر استفاده می‌کردند و امروزه بخش قابل توجهی از اهالی اقبالیه در فعالیت‌های صنعتی و خدماتی شرکت دارند.

وی گفت: در حال حاضر فاضلاب در خارج از شهر و زمین‌های شهر رها می‌شود و پیامدهای زیست محیطی دارد که برای حل آن جلساتی هم برگزار شده و مسئولان شرکت آبفا پیگیر جذب اعتبارات استانی و کشوری هستند تا این مشکل حل شود.

اقبالیه با 80 هزار نفر جمعیت در مسیر تحول