وقتی که رئالیتی شوی جوکر توزیع شد مشخصا با تفکری که روی سناریوی تولیدی آن وجود داشت قابل حدس بود که این تفکر بکر طبیعتا با آزمون و خطای کوتاهی به یک اتفاق موفق تبدیل خواهد شد. در واقع ایده با خودش موفقیت را تا نیمه راه آورده بود وکارگردانی با تدبیری که در سناریو داشت و مدیریت صحنه در کنار استفاده از بازیگران کاربلد سینما و تلویزیون به یک نتیجه مطلوب رسید . اتفاقی که آن قدر راحت نبود که بتوان با هر ایده مندرس یا قصه ای سردستی آن را با هر ترکیبی تجربه کرد و نتیجه گرفت.
|
|
کد خبر:
۱۴۵۶۷۴۲
ارسال به دیگران
|
از آنجا که سریال سازی از ایده ، فیلمنامه ، انتخاب بازیگر، تولید و … تا کارگردانی و تدوین امری سخت و دشوار است و برای ساخت هر قسمت از یک سریال در 45 دقیقه 10 تا 15 روز و گاهی بیشتر زمان لازم است چه خوب که ما بتوانیم چند قسمت 50-60 دقیقه ای را در دو سه روز جمع و جور کنیم و آماده توزیع ، اتفاقی که هم پلتفرم را راضی نگاه می دارد و هم تولید کننده می تواند از آن به سود چند برابری دست پیدا کند.
رئالیتی شوها چه در بحث اجرا و چه در بحث طراحی بخش های مختلف جدا از ایجاد هیجان و لحظات مفرح باید ویژگی های یک اتفاق سریالی را نیز با خود به همراه داشته باشند تا مخاطب در تعداد قسمت های مختلف نیز علاقمند باشد تا پیگیر رخدادهای جالب هر اپیزود بماند.اتفاقی که در معدود تولیدات این حوزه رخ داده است و چه بسیار آثاری که با تفکر از پیش تولید نشدند و با شکست مواجه شدند.
ارسال به دیگران
آیا این خبر مفید بود؟
در یکی دو سال اخیر مد شده است که برنامه های رئالیتی شو با حضور چهره های محبوب و معروف رسانه تولید میشود و از آنجا که بازیگران و چهره های معروف می توانند با دستمزد بالا و در مدت زمان کوتاه یک اتفاق به ظاهر نمایشی را تجربه کنند گویا مدیران پلتفرم ها و سرمایه گذاران نیز در این مسیر زودتر به نتیجه می رسند و این مسئله آسیبی است که نمی شود آن را نادیده گرفت.