سهامداری ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ونزوئلا، آورده توسعه صنعتی مبتنی بر تولید بار اول

 


|

سهامداری ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ونزوئلا، آورده توسعه صنعتی مبتنی بر تولید بار اول

وی گفت: برنامه هایی مانند حمایت از دانش بنیان ها و تولیدات بار اول و یا اعتبار مالیاتی اگر در عمل محقق شوند می توانند اثرات مثبتی در ورود تکنولوژی به صنایع داشته باشند. باید به بررسی این موضوع بپردازیم که در عمل این برنامه ها چه طور پیش رفته اند. سطح عملیاتی شدن این برنامه ها و تأمین اعتبارها می تواند مشخص کننده میزان اثرگذاری شان باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد که حمایت های وعده داده شده به لحاظ مالی و فنی از شرکت های دانش بنیان در عمل محقق شود. زیرا این شرکت ها در ابتدای کارشان هستند و نیاز به حمایت های واقعی دارند. 

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود ما در تله ی صادرات انرژی مجازی گیر افتاده ایم درست است و یکی از دلایلش قیمت های پایین انرژی است. اما صرف بالا بردن قیمت ها مشکلی را حل نخواهد کرد. بلکه باید با سیاست گذاری های دقیق، صنایع را به سمت توسعه ی زنجیره ارزش محصولاتشان سوق دهیم و واقعی سازی قیمت ها در یک پروسه صحیح اتفاق بیفتد. 

بخوانید:  تاکید مجدد ایران بر تغییر‌ناپذیری مرزهای بین‌المللی

میدان گازی میدان نفتی دکل نفتی دکل گازی





منبع

بهزادی بخش اظهار داشت: هدفمند کردن اعطای یارانه ها به نحوی که در راستای توسعه زنجیره ی ارزش به کار گرفته شود، به طوری که خام فروش ها یارانه دریافت نکنند بلکه از توسعه دهندگان زنجیره ی ارزش محصولات حمایت به عمل آید، می تواند کارساز باشد. باید در این زمینه برنامه جامع و دقیقی داشته باشیم و تمامی مسائل از ابعاد مختلف به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد. مثلاً می توانیم اعلام کنیم که بر اساس یک برنامه نظام مند باید صنایع طی این محدوده معین به توانمندی برسند و در این صورت به آن ها یارانه انرژی تعلق می گیرد. در غیر این صورت از دریافت یارانه محروم می شوند. این طور سیاست ها در حوزه اعطای یارانه ی انرژی، می تواند صنایع را به سمت توسعه زنجیره ی ارزش محصولاتشان سوق دهد. این کاری است که در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف