در المپیک در دو رشته فرنگی و آزاد یک مدال هم بگیریم؛ برنده ایم

وی ادامه داد: از سال ۱۹۸۰ تا الان در المپیک سه مدال طلا گرفتیم و برای همین از الان قول مدال طلا نمی‌دهم. در این دوره در دو رشته فرنگی و آزاد یک مدال هم بگیریم؛ برده ایم. محمد بنا ۱۰ سال برای کشتی فرنگی ایران زحمت کشید و در زمان او در کسب مدال استثنائاتی رقم خورد. باید صادقانه با مردم صحبت کنیم. تیم ما نسبت به ۴ سال پیش بهتر است، اما قول نمی‌دهیم ۳ مدال طلا بگیریم.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: من ازبچگی برندباز بودم، اما ته آن هیچ چیز نیست. کسانی که مرا می‌شناسند؛ نوع لباس پوشیدن مرا می‌دانند. دوران قهرمانی من هم معلوم است. هر کجا بودم چه در شورای شهر چه در فدراسیون سعی کردم به مردم خدمت کنم. به من می‌گویند ریاکار هستی، اما من هم گناهکارم. ایراد آدم‌ها این است که دنبال فالوور هستند و می‌خواهند دیده شوند. باید مراقب باشیم چیزی نگوییم کسی را از خودمان ناراحت کنیم.

دبیر در مورد نامه حمایتی اش از سعدالاف گفت: این کشتی گیر جزو کشتی گیران پرافتخار است و من باید از او حمایت می‌کردم. کشتی دنیا به این افراد نیاز دارد. او از افتخارآفرینان در کشتی است.
وی دلیل افت بازیکنان کم سن و سال در سال‌های بعد در رده‌های بعدی تاکیدکرد: من به جوانان اعتقاد دارم. در المپیک یا باید خیلی بفهمی یا نفهمی تا بتوانی موفق شوی. در اعزام‌های بین المللی جوان‌های ما کسب تجربه می‌کنند. کشتی جوان برای موفقیت به حضور در میادین بین المللی نیاز دارد.
دبیر در پایان گفت: مردم بدانند که مخلص آنها هستیم و از آنها التماس دعا دارم.

بخوانید:  واکنش دو سخنگوی سازمان ملل به حکم دادگاه لاهه درباره بازداشت پوتین

دبیر در مورد انتقادات و حواشی که در مورد او وجود دارد؛ تصریح کرد: بعضی از رسانه‌ها از دبیر و افتخار ما خوش شان نمی‌آید. من چه اشتباهی کردم که این برخورد‌ها با من می‌شود؟ به نوع پوشش من هم ایراد می‌گیرند. اگر خلاف شرع کردم؛ یقه مرا بگیرند. پشت پرده این حواشی به رسانه‌های آن سوی مرز برمی گردد. اگر اشتباه کردم می‌گویم و عذرخواهی می‌کنم.

دبیر در مورد انتخاب برترین ورزشکار ایران در سال گذشته گفت: از مردم در رای گیری شاخصه‌ها را در نظر بگیرند و کار تیمی و آورده خودش را در نظر بگیرند. با تمام احترام برای همه ورزشکاران از نظر من بهترین گزینه است میرزا زاده دو سال است که هیچ باختی نداشته و از نظر اخلاق و رفتار یک جنتلمن تمام عیار است. او در ۴ رده قهرمان دنیا شده است و عملکردش بسیار بی نظیر است. امیرحسین زارع تنها کسی است که می‌تواند در این انتخاب با او رقابت داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ وقت دنبال منافع شخصی نیستم، اما در قبال حق مردم و فدراسیون تمام تلاشم را می‌کنم. دبیر در مورد انتقاداتی که در خصوص پوشیدن شلوار آمریکایی از من شده، تصریح کرد: داستان شلوار آمریکایی من با این شلوار‌ها بزرگ شده ام. من بچه جنوب شهرم. در جلسه با رییس فدراسیون مجارستان ساعت ۱۲ به من خبر دادند من گفتم لباسم مناسب نیست، اما او به من گفت من هم لباس غیررسمی برتن دارم، اما برخی رسانه‌ها در این مورد شطینت کردند. هر کس خلاف عرف می‌کند، با او این گونه برخورد می‌شود. من شاید خلاف عرف کرده باشم، اما خلاف شرع نکردم. من باید جای دیگری جواب بدهم. ان شاالله آنجا سرم بلند باشد و بتوانم جواب بدهم.

بخوانید:  مضررات نوشیدن آب یخ در وعده افطار

وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی در سال ۱۴۰۲ تاکیدکرد: در نونهالان آزاد و فرنگی قهرمان شدیم. تیم نوجوانان ما در دو رشته قهرمان آسیا و جهان شد. در بزرگسالان هم نتایج خوبی گرفتیم. کدام فدراسیون در دنیا در یک سال این افتخارات را به دست آورده است؟

انتهای پیام/ 



منبع

رییس فدراسیون کشتی در مورد آخرین وضعیت حسن یزدانی و حضورش در المپیک تصریح کرد: چرخه تیم ملی نوشته شده است. ما در دنیا فقط قرآن را نمی‌توانیم عوض کنیم. در مورد اوزان ۸۶ و ۹۷ کادرفنی باید صحبت کنند. یزدانی قهرمان بزرگ کشور ماست. کتفش از سه ناحیه جراحی شده. او قرار بود اسفند روی تشک بیاید، اما الان قرار شد این اتفاق در اردیبهشت رخ بدهد. جراحی کتف، جراحی مهمی است. ما تا اردیبهشت باید صبر کنیم. ما از خدای مان است حسن یزدانی به تیم ما اضافه شود. ما دوست داریم تیم قوی در المپیک داشته باشیم. حسن یزدانی پس از بازگشت به تشک کشتی از اوایل اردیبهشت، باید یا در یک تورنمنت بین‌المللی محک بخورد و یا انتخابی رودررو در ایران داشته باشد. وزن ۸۶ هر احتمالی وجود دارد و بستگی به کتف حسن یزدانی دارد، اما نباید اشتباهی که در مورد من شد؛ در مورد حسن تکرار شود.

دبیر افزود: من به این گونه حرف‌ها عادت دارم. من ایرادم این است که بلد نیستم دروغ بگویم. حتی در شورای شهر هم همیشه راست می‌گفتم. دو دوزه بازی بلد نیستم. من مسیرم را انتخاب کرده ام و راهم را می‌روم. مردم در رسانه‌ها دقت کنند؛ همه چیز را متوجه می‌شوند.

بخوانید:  تولید صنعتی آنتی‌ ژن غیر فعال شده (H۵N۸) در کشور

وی ضمن حمایت از حسن رنگرز خاطرنشان کرد: حسن رنگرز یک مدیر خوب است و این توان را دارد که در حد مدیریت وزیر فعالیت کند. او جای محمد بنا در فدراسیون کشتی فعالیت کرد و اجازه نداد خلا بنا در کشتی احساس شود. تیم رنگرز با چند جوان در جام جهانی قهرمان شده و افتخارات زیادی در این سال‌ها به دست آورده است.

دبیر در مورد قطع همکاری فدراسیون با پژمان درستکار گفت: تصمیم من در مورد پژمان درستکار فنی نبود، مدیریتی بود. من از استعفای پژمان ناراحت شدم. من سر مساله درستکار با مادرم هم مشکل داشتم. اگر استعفای پژمان را قبول نمی‌کردم نمی‌توانستم در فدراسیون مدیریت کنم. خانواده من بر سر این موضوع از من ناراحت شدند، اما بخاطر مصلحت فدراسیون مجبور شدم این تصمیم را بگیرم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در با حضور در شبکه ورزش، گفت: از همه مردم در روز‌های‌ آخر ماه رمضان از همه مسلمانان التماس دعا دارم. به خاطر شهدای امنیت به خانواده‌های آنها تبریک و تسلیت می‌گویم.