دولت سیزدهم با فعال‌سازی کارگاه‌های راکد گام موثری در بخش زیرساختی برداشته است



به گزارش برنا؛ احمد راستینه هفشجانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت سیزدهم و بیان شیرینی‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های اقتصادی دولت افزود: حل مسائل اقتصادی در یک بازه زمانی کوتاه مدت به راحتی قابل قبول نیست و انتظار می‌رود مسائل معیشتی و قدرت خرید مردم در برابر حل مسائل اقتصادی معطل نماند.

وی اظهار داشت: دولت در کنار تلاش برای حل مسائل اقتصادی در میان مدت، باید برای حل مسائل معیشتی و تقویت قدرت خرید مردم به صورت ویژه اقدام کند.

منتخب مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب همچون دیده‌بانی صادق، صحنه کشور را می‌بینند، رصد می‌کنند و تحلیل‌های دقیق و هوشمندانه‌ای در مقاطع مختلف زمانی ارائه می‌دهند که نمونه آن ارائه تصویر شفاف در نشست با کارگزاران نظام بود.

وی یادآور شد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب؛ دستاوردها و رشد و پیشرفت اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که در سفره معیشت و زندگی رومزه مردم به وضوح احساس شود.

راستینه تورم، بی‌ثباتی بازار و کاهش ارزش پول را از جمله سختی‌ها و تلخی‌های اقتصاد ایران نام برد و اضافه کرد: ایران از ظرفیت‌ها، فرصت‌های معادن و زیرساخت‌های مهمی در حوزه اقتصادی برخوردار است و باید از این قابلیت‌ها برای رشد اقتصاد کشور بهره برد.

وی ادامه داد: صفحه روشن اقتصاد ایران و ظرفیت‌های موجود از جمله نیروی انسانی، جوانان تحصیل‌کرده، هیات علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، همه گویای این مساله است که می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و از این صحفه تلخ اقتصادی، تابلوی زیبایی از پیشرفت، توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی را به تصویر کشید.

بخوانید:  انتشار نرخ دلار و یورو توافقی در بازار متشکل ارز / فهرست فروشندگان ارز اربعین اعلام شد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: غلبه بر فقر، فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه فرصت‌ها برای بهره‌مندی مردم از این ظرفیت‌ها از مهمترین نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: قوای سه گانه باید زمینه و شرایط لازم برای مشارکت مردم در رشد تولید را فراهم کنند که این مشارکت‌ها می‌تواند از ایده‌های مردم تا مشارکت در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت در تکمیل طرح‌ها به شکل‌های مختلف ایجاد شود.

راستینه دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب را یک فرصت مهم تاریخی برای دریافت راهبردها و تبدیل آن‌ها به برنامه های عملیاتی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده عنوان کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به ظرفیت برنامه هفتم توسعه و هدف‌گذاری انجام شده در این خصوص گفت: هدفگذاری انجام شده در برنامه هفتم توسعه رشد هشت درصد اقتصادی است که انتظار می‌رود از سال ۱۴۰۳ اهتمام جدی در خصوص برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف این برنامه و حل مشکلات اقتصادی کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره فرصت‌های خدمتگزاری در نظام اسلامی را یک توفیق و یک فرصت الهی برای خدمت به مردم معرفی می‌کنند و در این ارتباط سه قوه را نسبت به مسئولیت پذیر بودن و گام برداشتن برای حل مشکلات و مسائل مردم فرا می‌خوانند.

راستینه با بیان اینکه مردم احساس کنند مسوولان و کارگزاران نظام دردها و مشکلات آنان را به درستی فهمیده و برای حل آن مسائل برنامه دارند و خود را پاسخ‌گو می‌دانند همواره از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: زمان خدمت بسیار محدود است و به سرعت می‌گذرد در این ارتباط مدیران نظام و کارگزاران باید از لحظه لحظه زمان مدیریت خود برای حل مسائل و رفع دغدغه‌های مردم بهره ببرند.

بخوانید:  دارالاکرام ۲۱ ساله شد

وی یادآور شد: پاسخگویی، مسئولیت‌پذیر بودن و اینکه جایگاه مدیریتی را نه یک فرصت برای منفعت طلبی بلکه فرصتی برای خدمت‌گزاری و پاسخ‌گویی برای رفع دغدغه‌های مردم را از ویژگی‌های متفاوت کارگزاران نظام اسلامی عنوان کرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوا، جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی بیاناتی در خصوص مسائل اقتصادی عنوان کردند.



منبع