دومین دوره مسابقات جام پرچم ویژه روستائیان و عشایر در همدان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست گفت: برای گسترش فعالیت بدنی در جامعه باید ضرورت ورزش کردن را در بین جامعه عمومی کنیم و جام پرچم از روستاها آغاز می شود و نهایت ورزشکاران و شرکت کنندگان در سطح ملی حضور خواهند داشت و علاوه بر گسترش ورزش شور و نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امسال رشته‌های دوومیدانی و کاراته که علاقه‌مندان بیشتری در روستاها دارد به این مسابقات افزوده شد و بسیاری از قهرمانان ما در کاراته روستایی هستند و از روستا به رشد پیدا کردند و به موفقیت دست یافتند.

کارشناس دفتر توسعه ورزش روستایی وعشایری وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: با شناسایی علاقه‌مندی‌های ورزشی در هر روستا تجهیزات و امکانات لازم برای خانه‌های ورزش روستایی تامین خواهد شد که مبنای آن توزیع عادلانه منابع و بودجه‌ریزی مبتنی بر واقعیت و اصول عدالت خیز بوده که کاری سخت ولی قابل انجام است.

لیلا فتحی اذعان کرد: تلاش می‌شود تا تجهیزات و امکانات لازم برای توسعه و تقویت ورزش در روستاها با نیازسنجی و بر اساس آمایش سرزمین تزریق شود.



منبع

معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: این رقابت‌ها از ۱۲ بهمن همزمان با آغاز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شروع می‌شود که تیم‌های روستایی به صورت انفرادی و یا با معرفی مربی می‌توانند در آن شرکت کنند و مسابقات از سطح روستا شروع و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

ضمیری کامل گفت: سال گذشته این مسابقات در تمام شهرستانها و بخش ها برگزار و در نهایت مرحله استانی به میزبانی ملایر در رشته فوتبال برگزار شد.

بخوانید:  صحن علنی مجلس-بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

حقیقی هدف از برگزاری این مسابقات را معرفی استعدادهای برتر به ورزش کشور برشمرد و گفت: نفرات و استعدادهای شاخص شناخته شده در رشته ها، به اردوهای تیم ملی راه پیدا می‌کنند تا مسیر موفقیت استعدادهای برتر از روستا تا تیم ملی دنبال شود و در سال‌های آینده رشته‌های ورزشی تخصصی‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، جلسه هماهنگی مسابقات جام پرچم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، فتحی نماینده وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش، معاون ورزش بانوان، رئیس هیات ورزش های بومی و محلی و سایر اعضا در دفتر مدیر کل برگزار شد.