دیزنی و اپل به ایلان ماسک پشت کردند

سخنگوی لاینزگیت روز جمعه گفت که این شرکت سرگرمی انتشار تبلیغات خود را در X (توییتر سابق) به دلیل توییت اخیر ایلان ماسک که جنبه یهودستیزانه داشت، متوقف کرده است. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که لاینزگیت در حال بازاریابی برای اکران «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها»، جدیدین فیلم از مجموعه «بازی‌های گرسنگی» است.

انتهای پیام/



منبع

دیزنی و کامکست یونیورسال هم هر ۲ روز جمعه از این روند پیروی کردند.

روز جمعه اپل، یکی از تاثیرگذارترین بازاریابان صنعت هم تبلیغات خود را از X حذف کرد.

آی‌بی‌ام هم روز جمعه اعلام کرد که بلافاصله تمام تبلیغات خود در X را تعلیق کرده و در بررسی این وضعیت غیرقابل قبول است.

یکی از سخنگویان برادران وارنر دیسکاوری گفت این شرکت حضور خود را در X به حالت توقف درآورده، اگرچه قبلاً هم این حضور حداقلی بود.

کاخ سفید و کمیسیون اروپا نیز روز جمعه موضع سختی علیه X اتخاذ کردند و بیانیه کاخ سفید این نظر را ترویج نفرت‌انگیز ‌یهودی‌ستیزی و نژادپرستانه خواند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ دیزنی و برادران وارنر دیسکاوری به فهرست استودیوهای هالیوودی پیوستند که اظهار نظر ضداسراییلی ایلان ماسک را برنتافتند.

ایلان ماسک روز چهارشنبه در X از مطلب ارسال شده توسط یک کاربر دیگر حمایت ‌کرد. در آن مطلب نوشته شده بود یهودیان غربی وانمود می‌کنند دیگران آن‌ها را خیلی دوست ندارند تا بتوانند علیه اقلیت‌های دیگر نفرت‌پراکنی کنند. ماسک این گفته را بازنشر کرد و افزود: شما حقیقت واقعی را گفتید.

بخوانید:  جزئیات مراحل توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب