رشد 145 درصدی عوارض پرداختی به شهرداریهای استان قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان مالیات را از درآمدهای پایدار دانست و اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات در قالب ارایه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل های مختلف دوباره به مردم باز می گردد و بدون شک هزینه کرد آن در بخش های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می توان در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی گام های موثری برداشت.

وی با اشاره به رشد 148 درصدی سهم ورزش استان از محل ارزش افزود، خاطرنشان کرد: همچنین از محل عوارض ارزش افزوده، 62 میلیارد تومان جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیر ساخت های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه آن 148 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیزاله عباس پور در این باره اظهار کرد: در 7 ماهه امسال بالغ بر 2100 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان قزوین واریز شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

عباس پور تصریح کرد: یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا می کند و نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری ایفا می نماید، در این راستا در هفت ماهه امسال بالغ بر 340میلیارد تومان به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

انتهای پیام



منبع

وی با اشاره به اینکه مالیات نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع پایدار درآمدی شهرداری ها است و افزایش حدود دو و نیم برابری این عوارض در 7 ماهه امسال می تواند منجر به ارتقاء کیفیت خدمات عمومی، بهبود زیرساخت های شهری و روستایی و ایجاد فرصت های توسعه پایدار مناطق مختلف استان شود.

بخوانید:  پرسپولیس آماده شکایت از لوکادیا