سفر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به روسیه و تاتارستان، گام موفقی در توسعه روابط خارجی بود


سفر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به روسیه و تاتارستان، گام موفقی در توسعه روابط خارجی بود


آیا این خبر مفید بود؟

خرّم به دیدارهای انجام یافته در این سفر اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با رئیس جمهور تاتارستان و وزرای ایشان در قازان و همچنین مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی مسکو انجام شد و بازدید از مراکز تولیدی و شهرک‌های صنعتی، نشست با اتاق بازگانی تاتارستان و تولیدکنندگان آنها، از دیگر برنامه های این سفر بود.



استاندار آذربایجان شرقی در خصوص توافقات انجام یافته در این سفر نیز گفت: علی رغم اینکه در این نشست ها مسائل کلی دو استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نشست های مختلفی بین تولیدکنندگان دو طرف هم تشکیل و منجر به توافقات خوبی در حوزه‌هایی مانند تولید و تامین غلات، روغن، صنایع الکترونیکی و صنایع دانش بنیان شد.

انتهای پیام

خرّم به برنامه های هیأت اقتصادی و تجاری استان در مسکو نیز اشاره کرد و گفت: در مسکو با مسئولان شهرداری و گردشگری این شهر و همچنین با برخی مسئولان بانکی مستقر در مسکو نشست هایی برگزار شد که همه اینها موجب شد تمام ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و تبریز به خوبی معرفی شود.

وی تاکید کرد: ما نیز از تجارب فنی و ظرفیت‌های طرف مقابل استفاده کردیم و این سفر یکی از موفق‌ترین سفرهایی بود که بخش خصوصی و دولتی استان به روسیه، مسکو و تاتارستان داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در بدو ورود به تبریز، در تشریح برنامه‌های این سفر، گفت: در پی سفری که رئیس جمهور تاتارستان سال گذشته به تبریز داشت و دعوت ایشان از هیأت ایرانی برای سفر به این کشور، جمعی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تولیدکنندگان به همراه تعدادی از مسئولان دولتی استان به این کشور سفر کردند.

بخوانید:  بارش برف محورهای مواصلاتی قزوین را سفیدپوش کرد





منبع

وی در خصوص ایجاد تعاملات دوسویه در این سفر، گفت: در این سفر، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکاناتی که بین آذربایجان شرقی و تاتارستان وجود دارد مورد پیگیری قرار گرفت و یک شناخت خوبی از وضعیت نیازمندی‌های ما که باید از طریق تاتارستان تامین شود و همچنین نیازمندی‌های آنها که باید از طریق استان ما تامین شود به وجود آمد.