شارژری که با سرعت برق شارژ می‌کند!

گجت نیوز در گزارش خود اضافه می‌کند که خودروهای برقی شهری که معمولا در گاراژ خانواده‌های 3 یا 4 نفره دیده می‌شوند، به باتری‌های 40 تا 70 کیلو وات ساعتی مجهز هستند که برای شارژ کردن آن‌ها می‌توانید به سراغ دو مدل شارژر بروید. توان شارژرهای AC یا همان خانگی، معمولا در بازه 8 تا 15 یا 20 کیلو وات قرار دارند و بسته به ظرفیت باتری در خودروهای برقی، می‌توانند کار شارژ کردن را طی 7 تا 10 ساعت به پایان برسانند. اما ایستگاه‌های شارژ سریع DC از توان‌های بالاتری برخوردارند که معمولا چیزی بین 250 تا حتی 400 کیلو وات را هم شامل می‌شوند و می‌توانند خودروهای الکتریکی شما را فقط در عرض 30 تا 45 دقیقه، به صورت کامل شارژ کنند (از 10 به 80 درصد در عرض 30 دقیقه).

شارژرهای فرمول E


آیا این خبر مفید بود؟

حالا قوی ترین و سریع ترین شارژهای برقی DC جهان با توان ۶۰۰ کیلووات اینجا هستند تا این کار را انجام دهند. توان شارژرهای دی سی در صنعت خودروسازی تا اینجای کار، به ۳۵۰ کیلو وات محدود شده بود اما معرفی شارژرهای 600 کیلو وات DC ، فصل جدیدی را در دنیای خودروهای EV آغاز می‌کند. البته باید اشاره کنیم که شرکت هایی مثل پورشه و BMW یا برخی برندهای چینی هم در گذشته، شارژهای 450 کیلو وات خود را معرفی کرده بودند اما این شارژها هیچوقت به مرحله تولید نرسیده است.

ورود شارژرهای 600 کیلو وات DC به خط تولید انبوه

شارژ 600 کیلو وات DC





منبع

شارژ 600 کیلو وات DC

شارژرهای جدید فرمول E ، قوی‌ترین و سریع‌ترین شارژر های فست شارژ DC در تمام جهان هستند که می‌توانند خودروهای برقی را 30 ثانیه‌ای شارژ کنند

بخوانید:  از فهرست خاکستری بیمه تا شایعات فروش سربازی

اما شاید بتوانیم مهم‌ترین تغییر در ماشین‌های جدید فرمول E را در باتری‌های آن‌ها پیدا کنیم. وزن باتری‌ها در این نسل از 385 کیلوگرم به 284 کیلوگرم کاهش یافته است. این موضوع، به خاطر کاهش ظرفیت باتری‌ها رخ داده و ظرفیت آن‌ها از 54 کیلو وات ساعت به 51 کیلو وات ساعت رسیده است. همین موضوع باعث می‌شود که در فصل 2023، یک پیت استاپ 30 ثانیه‌ای به مسابقات اضافه شود تا خودروها بتوانند با خیال راحت، باتری‌های خود را دوباره شارژ کنند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف