ضرورت تعریف بسته‌های تشویقی منطبق بر طرح بازآفرینی منطقه ۱۹

به گزارش خبرگزاری برنا، عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، علیرضا رهایی رئیس معاونت مطالعات زیرساخت این مرکز و تورج فرهادی شهردار منطقه، معاونین و مدیران شهری از فضاهای بی‌دفاع شهری و پروژه‌های منطقه ۱۹ بازدید کردند. 

براساس این گزارش رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیئت همراه از محل جمع آوری تفکیک غیر مجاز پسماند، تسطیح فضاهای بی دفاع شهری و کلونی آسیب های اجتماعی، محل فعالیت ضایعات فروشان خلازیر، کوره های آجر پزی، سکونتگاه های غیر رسمی، عملیات احداث بلوار غدیر و … بازدید کردند.

وی ادامه داد: با اتخاذ تدابیر ناظر بر ویژگی های موجود و شناخت میدانی عمیق در این محدوده می توان با فهم عمیق و درک واقع بینانه طرح عملیاتی برای مطالعه پیاده سازی کرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بر برنامه ریزی استراتژی توسعه شهری CDS که رویکرد نوینی با چشم انداز روشن مبتنی بر مشارکت جمعی است برای مطالعات این محدوده تأکید کرد و خواستار تهیه طرح اولیه با توجه به مشاهدات میدانی و در راستای پشتیبانی طرح کالبدی منطقه ۱۹ شد.

وی طولانی شدن فرآیند اجرای طرح را باعث دلسردی مردم و گاها استفاده از روش های غیر قانونی برای تثبیت منافع خود عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد بسته های تشویقی منطبق بر طرح بازآفرینی ناحیه ۳ تدوین و طراحی شود تا علاوه بر تسریع در اجرای طرح، مسائل به صورت واقعی و در کف میدان بررسی شود.

شهردار منطقه در خصوص اقدامات اجرایی به منظور کاهش هنجارشکنی ها و تغییر کالبد شهری منطقه به تعطیلی بیش از ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیر مجاز پسماند، تسطیح زمین های بی دفاع شهری، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه سه، توافق با کوره داران برای تغییر کاربری کوره ها، اجرای پروژه های مشارکتی بلوار غدیر با موقوفه به منظور افزایش زیر ساخت ها، احداث فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس در راستای مدیریت شبکه فاضلاب ناحیه سه، ساماندهی مشاغل ناشی از فروش ضایعات آهن و … اشاره کرد.

بخوانید:  ظرفیت کلان شهرها برای برگزاری برنامه‌های هفته تربیت‌ بدنی بسیار بالا است

  انتهای پیام/



منبع

در ادامه فرهادی با اشاره به اینکه این محدوده دروازه بین المللی پایتخت است و باید خدمات متناظر درگاهی با کاربری و کاربردهای متفاوت به شهروندان ارائه شود خاطر نشان کرد: در راستای ساماندهی این محدوده و پیشبرد اهداف، نیازمند دست یاری و بهره مندی از رهنمودها و مشاوره هایی درخصوص مباحث اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و فرهنگی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران هستیم.

رفیعی آتانی در نشستی پس از این بازدید با تأکید بر نگاه چهارجانبه در تعریف طرح های مطالعات ناحیه سه اظهار کرد: در تدوین طرح پیشنهادی RFP، مسائل حقوقی فقهی، اقتصادی، کالبدی و شناسایی و جلب مشارکت ذینفعان و دخیل کردن در تصمیم گیری ها در نظر گرفته شود.