عنصر مهم و اساسی سینما مخاطب است

طهماسب صلح‌جو منتقد و کارشناس سینما در (روز ملی سینما) درباره اهمیت تماشاگر که مهمترین عنصر سینما محسوب می‌شود به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: ارزش سینما در واکنش‌های اجتماعی مردم است. پس بهتر است تماشاگر را دست کم نگیریم. متاسفانه دوستان ما این روزها استقبال مردم از سینما را عیب فیلم‌ها می‌دانند و مدام می‌گویند این فیلم عامه‌پسند است در صورتی که از نگاه من این مسئله حسن یک اثر سینمایی محسوب می‌شود. در طول تاریخ سینما همیشه مردم عنصر مهم و اساسی در سرنوشت سینما بوده‌اند. اگر با نگاهی دقیق و موشکافانه بررسی کنیم متوجه این امر می‌شویم که هر فیلمی که مورد پسند عامه مردم قرار گرفته است توانسته جریان‌سازی کند. 


آیا این خبر مفید بود؟





منبع

انتهای پیام/


|


طهماسب صلح‌جو: عنصر مهم و اساسی سینما مخاطب است

وی تاکید کرد: بهتر است به این موضوع اشاره کنم وقتی صحبت از سینما و استقبال مردم  از آن می‌شود منظور این است که مردم از خانه‌هایشان بیرون بیایند و برای تماشای یک اثر پول بلیت بدهند و فیلم را در سالن‌های سینما تماشا کنند. این قضیه ربطی به فیلم ندیدن مردم ندارد. اتفاقا مخاطب فیلم‌ها را بسیار خوب دنبال می‌کند اما در خانه نه در سینما. این موضوعی است که به سینمادار، تهیه‌کننده و سایر عوامل ضربه می‌زند.

بخوانید:  اتمام حجت رییس کل دادگستری استان قزوین در خصوص ترک فعل دستگاه ها و نهادها

این منتقد درباره جریان‌سازی در سینما گفت: هدایت سینما دست تماشاگران فیلم‌هاست. این مخاطبان سینما هستند که با حمایت از فیلمی باعث می‌شوند آن اثر تبدیل به جریان شود. البته برعکس این ماجرا هم وجود دارد. عدم استقبال مخاطب از اثری نشان‌دهنده این است که فیلم در جایگاه صحیحی قرار نگرفته است و نمی‌تواند به حیات خودش ادامه دهد. معتقدم هر شخصی که درباره سینما حرف می‌زند و اظهار نظری می‌کند در وهله اول باید حواسش به تماشاگر باشد. چون این تماشاگر است که سرنوشت یک فیلمنامه را تعیین می‌کند.