سیاستهای تبلیغی در کشور ما هماهنگ با واقعیت میدانی و سیاستهای کلان نیست، زمانی که سیاستگذار شرط فعالیت یک سکو در کشور را داشتن نمایندگی مقیم اعلام میکند، ترویج یک سکوی جدید هم باید منوط به همین شرط باشد.
نکته عجیبتر زمانی که از برخی خواسته میشود تا سکویی ایرانی را تبلیغ کنند یا داخل آن حضور داشته باشند، اعلام میکنند، تبلیغ و حضور باید جایی باشد که کاربر ایرانی حضور دارد اما حالا که یک سکوی آمریکایی جدید به بازار معرفی شده است که هنوز کسری از کاربران ایرانی هم ندارد، علاوه بر حضور خود، سعی میکنند با استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی که دارند، هرچه بیشتر سکوی «اینستاگرام تردز» را تبلیغ کنند!
گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ عمر میکروبلاگ اجتماعی متا «اینستاگرام تردز» هنوز به ۲۴ ساعت نمیرسد اما برخی رسانههای داخلی ایران در حال ضریب دادن رایگان به محصولی هستند که حتی اروپاییها اجازه فعالیت به آن در محدوده اتحادیه اروپا ندادهاند و البته مانند سایر شبکههای اجتماعی وابسته به متا قصدی برای تاسیس دفتر در ایران ندارد!
اکنون بازارهای برنامک موبایلی در کشورهایی همچون آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک، اینستاگرام تردز را در لیست برنامکهای قابل دانلود خود قرار ندادند.
انتهای پیام/
نکته عجیب این است که همین رسانهها زمانی که میکروبلاگ ایرانی «ویراستی» رونمایی شد هیچ ضریب رایگانی به آن ندادند و بدون توجه به ظرفیتی که وجود چنین برنامکی برای کشور ایجاد میکند تا سکویی بینالمللی دستکم در میان کشورهای منطقه غرب آسیا و مشترک المنافع داشته باشد از کنارش گذشتند!
دانلود و استفاده از اینستاگرام تردز در اتحادیه اروپا براساس قانون GDPR «مقررات حفاظت از دادههای عمومی» حداقل فعلا ممکن نخواهد بود و کاربران اروپایی امکان دانلود این برنامک از بازارهای برنامک موبایلی را نخواهند داشت.