لزوم اهتمام بنیاد مسکن در جلب خودیاری مردم /مقاوم‌سازی 50 درصد خانه‌های روستایی استان

انتهای پیام


آیا این خبر مفید بود؟

وی همچنین از اجرای 589 پروژه عمرانی با اعتبار 300 میلیارد تومان در 120 روستای استان در سال 1401 خبر داد و گفت: در این مدت 250 کیلومتر آسفالت‌ریزی در داخل روستاها انجام شده است. 

وی افزود: امروز در مناطق محروم و دورافتاده، آثار و برکات عملکرد بنیاد مسکن را در قالب طرح‌هایی مانند طرح‌های هادی روستاها و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، عابدین خرّم در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای پرخیروبرکت انقلاب است که با وجود کمترین بار مالی برای دولت، بیشترین خدمات را به مردم و کشور ارائه می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از عملکرد یک‌ساله این بنیاد ارائه کرد و گفت: تا پایان سال 1401، طرح هادی 1006 روستا در استان اجرایی و در مجموع 269 هزار سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است.






منبع

استاندار آذربایجان شرقی مشارکت نهادهای دیگر در کنار بنیاد مسکن را یکی از چالش‌های موجود در روستاها عنوان کرد و گفت: برای تشویق مردم به سکونت در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس، لازم است خدمات مناسب بویژه در حوزه اقتصاد روستا و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان ارائه شود که همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.

بخوانید:  نشست فرماندار آوج با معتمدین و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی