فعالیت ۲ هزار پایگاه جمع آوری فطریه در سراسر کشور/ حل مسئله مددجویان بهزیستی به دست مساجد

وی با بیان اینکه مددجویان سازمان بهزیستی جر ضعیف ترین قشر جامعه هستند که با مشکلات جسمی و مشکلات معیشتی درگیر هستند، از مردم درخواست تحویل فطریه خود به پایگاه های جمع آوری فطریه کرد و عنوان کرد: این قشر به شدت به کمک، همیاری مردم نیاز دارند.

صیاد افزود: تمرکز ما در این پویش بر این بود تا نهاد های خرد محلی ازجمله مساجد، هیئت ها، گروه های جهادی و گروه های بسیج را به کمک مددجویان بهزیستی که در سطح محله های این نهادها زندگی می کنند، بیاوریم.

رئیس مرکز مشرکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمند سازی سازمان بهزیستی تصریح کرد: درعید فطرسال 1401 مبلغی حدود 36 میلیارد تومان جمع آوری شده بود؛ 78 درصد از این مبلغ برای کمک های معیشتی به مددجویان و 22 درصد باقی مانده برای تامین دیگر نیازهای مددجویان صرف شد و طبق دغدغه مردم فطریه ها سریعا به دست افراد نیازمند می رسد.

درگاه های واریز فطریه به حساب سازمان بهزیستی

 





وی ادامه داد: یکی دیگر از پویش های ماه رمضان امسال بازدید مسئولین کشور از مراکز نگهداری از مددجویان تحت پوشش بوده که مطابق سالهای گذشته انجام گرفت، مسئولین از مراکز بازدید هایی داشتند و مسئله هایی مطرح شد.

رئیس مرکز مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمند سازی سازمان بهزیستی تصریح کرد: آغاز پویش مهر واره در محضر ولی نعمتان از شب نیمه ماه مبارک رمضان بوده و تا عید غدیر ادامه دارد که به مدت سه ماه یک جریان مردم پایه و مسئله محور در راستای حل مسئله مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در کشور راه افتاده است.

بخوانید:  هیچ سرمایه‌گذار موفقی در سینما سراغ ندارم/ فیلم‌های اجتماعی قابل اعتنا دچار بحران شده‌اند

 انتهای پیام/

 صیاد بیان کرد: برنامه دیگر ما پویش عید همدلی با استفاده از ظرفیت فطریه ای است؛  همانند سال های گذشته اقدام به جمع آوری فطریه از مردم می کنیم که دراین راستا پایگاه های جمع آوری فطریه ما در مساجد، مصلاهای شهرها و بقاع متبرکه در روز عید فطر فعال هستند و کمک های مردمی را جمع آوری می کنند، بیش از 2 هزار پایگاه در کشور مشغول جمع آوری فطریه خواهد بود.

رئیس مرکز مشارکتهای مردمی، موسسات غیردولتی و توانمند سازی سازمان بهزیستی از اجرای پویش مهراوه در محضر ولی نعمتان برای اولین بار خبرداد و عنوان کرد: این برنامه در واقع یک زیر ساخت بزرگی را دراختیار مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی قرار داده تا با همدلی و پای کار آوردن نهاد های خرد محلی مسئله مددجویانی که ساکن منازل هستند که کمتر از 10 درصد از مددجویان تحت پوشش در سراسر کشور در مراکز نگهداری  شبانه روزی ما هستند و بیش از 90 درصد مددجویان از جمله خانواده های دارای یک معلول به بالا، زنان سرپرست خانوار و فرزندانی که به خانواده هایی سپرده شده است، در منازل خود ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی اطلاعات مددجویان را دراختیار دارد و ما در هر محله یک مرکز مثبت زندگی داریم و در مجموع 2 هزار و 500 مرکز مثبت زندگی  وجود دارد؛ با تعامل با مساجد، پایگاه های بسیج سطح محله تلاش می کنند مسائل مددجویان را حل کنند و شعار این پویش لبخند بسازیم بوده است؛ در این پویش تلاش برای حل مسئله این خانواده ها و حال خوب آنها توسط فعالان محله است.

بخوانید:  امامزادگان هفتاد و دو تن ساروق

آیا این خبر مفید بود؟

صیاد ادامه داد: فطریه ها علاوه براینکه توسط پایگاه های مستقر در مساجد جمع آوری می شود، مردم می تواند از اپلیکیشن و نرم افزار های موبایلی ازجمله آپ، چاپ و ستاره 724 می توانند در قسمت برنامه ریزی شده در این نرم افزارها فطریه خود را از طریق گوشی همراه خود اقدام کنند و همچنین از طریق کد دستوری #123* و  شماره کارت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی به شماره 6367957070707075  می توانند کمک ها و فطریه ی خود را واریز کنند و فطریه های خود را در اختیارمددجویان سازمان بهزیستی قرار دهند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

محسن صیاد رئیس مرکز مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره مشارکت های مردمی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مجموعه بهزیستی کشور در سال 1402 که تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان دهم داشت، پویش هایی را در راستای رسیدگی بهتر به مددجویان تحت پوشش سازمان برنامه ریزی و اجرا کرده است؛ یکی از این پویش ها، پویش ضیافت همدلی نام داشت؛ دراین پویش برای خانواده های دارای چند فرد دارای معلولیت  از مردم در خواست کمک داشتیم.