لزوم تقویت هم‌گرایی، نقطه مشترک دیدگاه‌های مسئولان فرهنگی

تسهیل در امضای قرارداد واگذاری مجموعه آموزشی تحت‌مدیریت آموزش و پرورش جهت فعالیت کانون پرورش فکری آستانه اشرفیه، بهره‌گیری کانون زبان استان گیلان از فضا‌های آموزشی مدارس و فراهم‌سازی فرصت استقرار مرکز سیار روستایی کانون زیاز در پارکینگ مجتمع آموزشی امام علی(ع) بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر، ازدیگر خواسته‌های کانون استان گیلان بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

ابراز خرسندی مسئولان از استمرار و نتیجه‌بخشی این نشست‌های هماهنگی و تا‌کید بر ضرورت افزایش هم‌گرایی‌ها، فصل مشترک صحبت‌های مدیران فعالان در عرصه تعلیم و تربیت استان گیلان بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی درهمین‌حال از روند تکمیل مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان خمام سخن‌به‌میان‌آورد و ابراز امیدواری‌کرد که این مهم تا هفته دولت سال 1402 محقق‌شود.

انتهای پیام/





لزوم هم‌گرایی و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای

تشکیل کارگروه برای به‌روز‌رسانی و بومی‌سازی سند چشم‌انداز آموزش و پرورش و تاکید‌ وزیر این مجموعه برلزوم  ارایه 10 برنامه استانی، با تمرکز بر 7 طرح تحولی نیز مورد توجه فائزی قرارداشت و وی با اشاره به برخی از موضوع‌های محوری اظهار‌کرد: توسعه زیرساخت‌ها، عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی، بازطراحی نظام رصد شایستگی‌های معلمان، به‌کارگیری مدیران متعهد و انقلابی، از اهم موارد محسوب‌می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟

مدیر‌کل کانون استان گیلان در این هم‌نشینی فرهنگی، به روند رو‌به‌رشد همکاری‌ها اشاره و با خاطر‌نشان‌کردن سیاست‌های آموزش و پرورش و رویکرد مبتنی بر هم‌گرایی و هم‌افزایی اظهار‌کرد: واحد‌برشمردن مجموعه‌های فعال در عرصه آموزش و پرورش، ‌امید‌بخش است و کانون نیز با تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق آن کمک‌می‌کند.

بخوانید:  جزئیات برگزاری آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

پایان‌بخش این نشست که 30 خرداد 1402 در اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، تعیین محل برگزاری جلسه آتی اعضای این شورا بود و مقرر‌شد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، میزبانی نشست آینده مدیران آموزش و پرورش استان را برعهده داشته‌باشد.

علی دقیق درادامه به تشریح  اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در زمینه توسعه، تعمیر و تجهیز فضا‌های آموزشی در استان پرداخت و از همراهی خیّران مدرسه‌ساز در پیش‌برد برنامه‌ها سخن‌به‌میان‌آورد.

او هم‌چنین، به صورت‌مصداقی به برخی از این عرصه اشاره‌ و با مهم‌برشمردن نقش فعالیت‌های کتاب‌محور و قصه‌گویی در ارایه آموزه‌ها به دانش‌آموزان اظهار‌کرد: به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کانون در این زمینه‌ها از جمله حرکت‌ سازنده‌ای است که مورد استقبال قرار‌دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان هم این نشست‌ها را بستری برای هم‌فکری، هم‌دلی و جلوگیری از آسیب‌های حرکت‌های جزیره‌ای خواند و  به تشریح برنامه‌ها و طرح خواسته‌ها پرداخت.

شاکری‌نیا‌ در ادامه، برطرف‌سازی کمبود فضا‌های آموزشی در شهرستان‌های رشت، فومن و رودسر و تربیت معلمان شایسته را در دستور‌کار خواند و با اشاره به تعامل با آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری گفت: معرفی دانشجو‌معلمان برای طی‌کردن دوره‌های کارورزی در مراکز فرهنگی کانون، مد‌نظر قرار‌دارد.

سید‌جلیل میرعظیمی درپایان به ضرورت اجرای ویژه‌برنامه و مهرواره‌های مشترک اشاره  پیشنهاد‌کرد تا در سایه نشست‌های کارشناسی، بستر‌های افزایش برنامه‌های تعاملی فراهم‌شود.

او طرح‌ریزی برنامه‌های تحولی مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش را در اولویت دانست و بر همراهی این دانشگاه با دیگر اعضای شورای هماهنگی اداره‌های آموزش و پرورش استان گیلان تاکید‌کرد.

بخوانید:  برد دو گله استقلال در غیاب ملی پوشان

مدیر‌‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان هم صحبت‌های خود را با قدردانی مسئولان عضو این شورا آغاز‌کرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی» در ارتباط با ضرورت مهارت‌آموزی به نسل کودک و نوجوان گفت: ضروری است برای نیل به این اهداف، افتتاح، تعمیر و تجهیز هنر‌ستان‌ها مورد توجه ویژه قرارداشته‌باشد.

 

سید‌جلیل میرعظیمی در ادامه، ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مورد‌توجه قرارداد و با توان‌مند ‌توصیف‌کردن سرمایه‌های انسانی این مجموعه‌فرهنگی‌گفت: فراهم‌سازی بستر‌های لازم برای کارورزی و تجربه‌اندوزی نو‌معلمان وکارکنان مجموعه‌های فرهنگی استان در مراکز فرهنگی هنری، از عرصه‌های نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری در این زمینه‌است.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۲۰_۱۴-۳۶-۰۵

اشتراک‌گذاری تجربه‌ها مورد استقبال‌است

محمد‌فائزی هم‌چنین از اهمیت برگزاری جلسه مدیران اداره‌های آموزش و پرورش سخن‌گفت و با تبیین این موضوع‌که برآیند این نشست‌ها برطرف‌سازی موانع و ارایه‌راهکار‌ها است، افزود: بر همین اساس نیز از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات اعضای شورا بهره‌مند خواهیم‌شد.

ایرج شاکری‌نیا در همین زمینه به کارکرد‌ شورا‌های فرهنگی، اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اشاره‌کرد و ضمن خاطر‌نشان‌کردن برنامه‌های این شورا‌ها در تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی گفت: توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی، کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی، از جمله این اهداف به‌شمار‌می‌رود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان هم تاکید وزیر این مجموعه بر لزوم هم‌گرایی را نقطه آغاز سخنان خود قرار‌داد و با یادآورشدن سیاست‌های دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور بر پرهیز از تمرکز‌گرایی و اگذاری بخشی از تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها گفت: این امر به بومی‌سازی برنامه‌ها و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها کمک‌می‌کند.

این مسئول فرهنگی هم‌چنین، به نیاز‌های کانون در زمینه تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی پرداخت و خواستار همراهی مجموعه‌های فرهنگی در ایجاد پل‌های ارتباط با خیران شد.

بخوانید:  مسابقه فوتبال بین کانون هواداران استقلال آران بیدگل و تیم منتخب اصحاب رسانه

تقویت‌ هویت‌ملی در اولویت باشد

وی درهمین‌حال از ضرورت بهره‌گیری از اعتبار پژوهشی دستگاه‌ها برای نیاز‌سنجی، برنامه‌ریزی و ترسیم چشم‌انداز برنامه‌ها صحبت‌کرد و با بیان‌این‌که حرکت‌ در این مسیر، به نتیجه‌بخشی طرح‌های فرهنگی و عمرانی منجر‌می‌شود، بر لزوم  تمرکز افزون‌تر بر این مهم تاکید‌کرد.

پیگیری طرح مولد‌سازی و استفاده بهینه از منابع، دنبال‌کردن امور حقوقی و دعوت از دستگاه‌های عضو این شورا جهت همراه‌سازی کارکنان و مخاطبان در اردوی جهادی «شهید روح‌الله عجمیان» و رنگ‌آمیزی 350 فضای آموزشی، پایان‌بخش سخنان دقیق در این نشست بود.

او هم‌چنین از ضرورت بهره‌گیری از فضا‌های آموزشی دستگاه‌های فرهنگی سخن‌گفت و از پیشنهاد‌های مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استقبال‌ و برتعهد آموزش و پرورش استان در این زمینه تاکید‌کرد.

وی دراین میان، بازنگری کتاب‌های درسی و گسترش مدارس فنی‌وحرفه‌ای را مهم دانست و تصریح‌کرد: تقویت هویت ملی نیز از جایگاه ممتازی برخوردار است و برهمین اساس، نیاز‌مند تلاش مضاعف برای ایجاد حس تعلق به ایران اسلامی و احساس عزت‌مندی افراد جامعه، به ویژه دانش‌آموزان هستیم.

پژوهش، مقدم بر برنامه‌ریزی قرار‌گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ششمین جلسه هماهنگی مدیران اداره‌های آموزش و پرورش استان گیلان با بررسی در مصوبه‌‌های نشست پیشین و ریل‌گذاری برنامه‌ها مبتنی بر سیاست‌های کلان نظام و وزارت آموزش و پرورش درحوزه تعلیم و تربیت کشور، برگزار‌شد.