۶۰ درصد از مودیان مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با تلاش کمیته مبارزه با فرار مالیاتی با هرگونه فرار مالیاتی به ویژه با شیوه نادرست کارت به کارت به صورت ویژه برخورد می شود.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح فرایند اظهارنامه صاحبان مشاغل در خرداد ماه جاری گفت: در این مدت  ۲۰ هزار و۱۰۰ نفر از صاحبان مشاغل فرم پر کرده اند که بیش از ۱۲ هزار نفر از این تعداد از پرداخت مالیات معاف شدند.

فرخان اضافه کرد: مودیانی که فرار مالیاتی داشته باشند، ضمن محروم شدن از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی، جریمه نیز می شوند.

فرخان ادامه داد: سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات برارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و امور عشایر پرداخت شد.



منبع

وی ادامه داد: افرادی که یک تا پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کردند حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و افراد با مالیات ۱۰ تا۲۰ میلیون تومان حدود ۹۰۰ نفر بودند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه بویراحمد با فراخوان صاحبان مشاغل به ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه سال جاری افزود: مودیانی که تا ۶۷میلیارد و۲۰۰میلیون ریال فروش کالا و خدمات داشته اند، می توانند از فرم تبصره  ۱۰۰ استفاده کنند.

وی به عدالت مالیاتی اشاره کرد و افزود: سهم مشاغل و بازار از درآمدهای مالیاتی استان چهار درصد است .

فرخان افزود: صاحبان مشاغل واجد شرایط که به هر دلایلی فرم تبصره ۱۰۰ برای آنان بارگذاری نشده است، نسبت به ارائه اظهاراظهارنامه سریعتر اقدام کنند.

بخوانید:  چند تا از بهترین کادو ها برای روز پدر

میلاد فرخان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد این مودیان از پرداخت مالیات معاف بوده اند افزود: ۲هزار و۴۰۰ مودی کهگیلویه و بویراحمدی حدود  یک میلیون تومان مالیات داشته اند که این میزان بیش از ۶۰ درصد آنان است.

وی بیان کرد: ادارات امور مالیاتی روزانه در ۲ شیفت صبح و عصر آماده پاسخگویی و مشاوره مودیان مالیاتی هستند.