مجموعه مدیریتی استان قزوین و تشکل های دانشجویی آرمان های مشترک را دنبال می کنند

مجموعه مدیریتی استان و تشکل های دانشجویی آرمان های مشترک و همسانی را دنبال می کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این نشست اظهار داشت: علاقه تشکل های دانشجویی برای کمک به توسعه و پیشرفت کشور، تصمیم سازی درست و نقش آفرینی در این تصمیم سازی ها امر مناسب و قابل تقدیری است و انتظار هم داریم که دانشجویان چنین روحیاتی داشته باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سلسله ارتباط با جریان های مردمی جلسات مختلفی با جامعه دانشگاهی برگزار شده و از این پس هم برگزار خواهد شد، یادآورشد: در فضای فعلی دولت فضای نقش آفرینی تشکل های دانشجویی برای سرعت گرفتن مسیر رسیدن به اهداف نظام و دولت وجود دارد و انتظار از دانشجویان هم وردد در این حوزه و کمک برای پیگیری و مطالبه گری خواسته های اصلی مردم است. 

در این نشست که ۳ ساعت به طول انجامید، تعدادی از دانشجویان از دانشگاه های مختلف استان، مهم ترین مطالبات و دغدغه های خود و جامعه دانشجویی را مطرح کردند و در خصوص رفع مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

استاندار قزوین بیان کرد: در موضوع آب که یکی از مسائل مهم کشور و جهان است در استان با ۲ مسئله کمیت و کیفیت مواجهیم و در هر ۲ حوزه هم تدابیری اتخاذ شده که در زمینه آب شرب به دلیل برداشت حدود ۱۰۰ درصدی منابع آب زیرزمینی با افت کیفیت مواجه شده و راه حل آن انتقال آب های سطحی و به ویژه آب سد طالقان و سدبالاخانلوست که در برخی از بخش ها اجرایی و در بخش های دیگر هم در حال اجرایی شدن است.

بخوانید:  کشف یک تن و ۶۶۰ کیلو مواد مخدر/انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی

وی افزود: در شرایطی که ممکن است تعدادی از دانشجویان به نقش آفرینی خود در جامعه توجهی نکنند، دغدغه مندی و کار تشکیلاتی جمع حاضر برای توسعه و پیشرفت جامعه و کشور مطلوب ارزیابی می شود.

وی افزود: در حوزه آب کشاورزی و احیاء دشت قزوین در استان تدابیری متعددی اتخاذ شده که مهم ترین آن اجرای طرح بازار آب است که بهره وری آب را افزایش خواهد داد و به حل مشکلات و مسائل این حوزه تا حدود زیادی کمک خواهد کرد.

اعلایی گفت: در این راستا حل مشکلات اراضی عظیمیه و الحاق برخی از اراضی اوقافی به شهر می تواند در تولید مسکن استان قزوین کمک ویژه ای کند و مجموعه مدیریتی استان با جدیت تمام به دنبال تحقق این مهم است.

اعلایی گفت: مجموعه مدیریتی استان عمدتا از کسانی تشکیل شده که در دوران دانشجویی دغدغه های شما را داشته اند و تلاش می کنند امروز هم همان روحیه را حفظ کنند، بر همین اساس رفتارهای اصلاح گری، فساد ستیزی و مقاومت در مقابل فشارهای زیاده خواهان بین شما و مدیران استان همسان است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: همه مواردی که در قالب انتقاد، انتظار و طرح پرسش مطرح شد با تمام وجود پذیرفته می شود چرا که حس تعالی طلبی شما برای کشور و انقلاب ثابت شده و مطمئنا حس مثبت و همراه با احترام خواهیم داشت و موارد مطرح شده در جهت دهی مدیریتی استان بی اثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش هایی از مشکلات و نیازهای رفاهی مردم متاثر از غفلت های گذشتگان است، افزود: یکی از بارزترین موضوعات و کم کاری ها در گذشته موضوع مسکن است که غیرفعال بودن آن در گذشته منجر به انباشت خواسته و مشکلات شده و کار دولت را سخت کرده ولی دولت با تمام توان پیگیر موضوع مسکن است و استان قزوین هم در نهضت ملی مسکن جزو رتبه های نخست کشور قرار دارد.

بخوانید:  فرصت کوتاه پرسپولیس برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با تعدادی از نمایندگان و مسئولان تشکل های دانشجویی استان قزوین عصر سه شنبه برگزار شد.

انتهای پیام



منبع

اعلایی در ادامه با اشاره به انتخابات هم گفت: انتخابات در کشور همواره مهم بوده و امسال هم از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب باید برای افزایش مشارکت تلاش کنند و در این مسیر تشکل های دانشجویی هم با برگزاری مناظره؛ نشست های پرسش و پاسخ و اقدامات دیگر می توانند در افزایش شور و نشاط انتخاباتی موثر باشند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: علاوه بر این با توجه به انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن(ع) مشکلات آب و راه روستایی استان قزوین در یک دوره زمانی سه ساله برطرف شده و چالش های آبی روستائیان هم کاهش خواهد یافت.