«ناپلئون» به چین می‌رسد

استودیوهای سازنده در معرفی فیلم گفته‌اند: این فیلم جزییات ظهور و سقوط امپراتور مشهور فرانسه ناپلئون بناپارت را با بازی بازیگر برنده اسکار خواکین فینیکس نشان می‌دهد. در پس زمینه‌ای خیره کننده از فیلمسازی در مقیاس بزرگ که کارگردان افسانه‌ای ریدلی اسکات خالق آن است، فیلم سفر بناپارت به قدرت را از ورای رابطه اعتیادآور و بی‌ثباتش به عشق واقعی خود، ژوزفین، به نمایش می‌گذارد و تاکتیک‌های نظامی و سیاسی او را نشان می‌دهد. این فیلم با پویاترین سکانس‌های جنگی که تا به حال فیلمبرداری شده، شکل گرفته است.

«ناپلئون» اوایل این هفته در پاریس برای اولین بار دیده شد و نظرات متفاوتی برانگیخت. این فیلم از ۲۲ نوامبر در آمریکای شمالی و چندین منطقه بین‌المللی اکران می‌شود و با یک فاصله ۸ روزه به چین می‌رسد.

تمام فیلم‌های خارجی که در چین به نمایش درمی‌آیند، با تقسیم درآمد در چین از طریق یکی از ۲ شرکت پخش دولتی – نه توسط استودیوهای هالیوودی- اکران می‌شوند. با این حال دفتر نمایندگی استودیوها در چین به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی کمک می‌کنند.

در آمریکای شمالی «ناپلئون» با درجه «R» اکران می‌شود که به دلیل خشونت شدید، برخی تصاویر وحشتناک، محتوای جنسی و زبان نامناسب در برخی سکانس‌ها است. چین اما سیستم طبقه‌بندی رسمی ندارد و فیلم‌ها باید برای نمایش برای مخاطبان به طور کلی تأیید شوند، گرچه گاه جرح و تعدیل‌هایی هم صورت می‌گیرد.

فیلم‌های هالیوودی امسال پس از بیش از ۲ سال وقفه به چین بازگشتند که هم نشان دهنده مشکلات مربوط به پاندمی کرونا و هم روابط سیاسی تیره بین چین و آمریکا بود. ورود عادی فیلم‌های هالیوودی به چین از دسامبر سال پیش با نمایش «آواتار: راه آب» دوباره برقرار شد و به نظر می‌رسد بازگردادن سینماها به وضعیت عادی پس از کرونا، یکی از انگیزه‌های عادی شدن ورود فیلم‌های خارجی بود.

بخوانید:  بررسی بیوانفورماتیکی و تایید آزمایشگاهی بیان و عملکرد ژن های درگیر در انواع سندرم تخمدان کیست ساز

فیلم‌های هالیوودی معمولا از چندین هفته قبل از اکران در چین مطلع می‌شوند تا بتوانند برنامه‌های تبلیغاتی خود را پیش ببرند.

سونی پنجشنبه اعلام کرد این فیلم که محصول اپل و سونی پیکچرز است اجازه نمایش در سینماهای چین را به دست آورده و از یکم دسامبر اکران آن شروع می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

با همه اینها فیلم‌های هالیوودی امسال چندان در سینماهای چین با استقبال روبه‌رو نشده‌اند. سینمای چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ میلیارد دلار فروش در گیشه‌ها را تجربه کرده که در مقایسه با فروش نامناسب سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجه ۷۸ درصد افزایش یافته است. این فروش هنوز حدود ۱۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. در این حجم فروش، فیلم‌های داخلی چینی به وضوح با اقبال روبه‌رو می‌شوند و سهم کل بازار فیلم‌های خارجی کمتر از ۱۵ درصد است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فیلم حماسی تاریخی «ناپلئون» به کارگردانی ریدلی اسکات ماه آینده در سینماهای چین اکران می‌شود.